Azjatycka runda, która po raz pierwszy w historii FIM Endurance World Championship odbyła się na malezyjskim torze Sepang, przysporzyła zawodnikom o wiele więcej problemów niż można było się tego spodziewać. Do mety dotarło 45 z 50 zespołów, które wystartowały w II rundzie długodystansowych mistrzostw świata, sezonu 2019-2020.

To była seria nieprzewidywalnych zdarzeń. Całodzienne opady są tu rzadko spotykane, a tydzień który teamy spędziły na torze Sepang, należał do upalnych i słonecznych. W dniu wyścigu padało od samego rana. Finalnie z powodu trudnych warunków atmosferycznych opóźniono start wyścigu, zaplanowany na godz. 13:00 lokalnego czasu. Po kółku rozgrzewkowym, zawodnicy zjechali do boksów, oczekując dalszych instrukcji. Po dwóch godzinach podjęto próbę startu. Komplet maszyn startujących w ośmiogodzinnym wyścigu Sepang wyjechał na tor za samochodem bezpieczeństwa – ale tym razem również nie udało się podjąć właściwego wyścigu, został on zawieszony. Przywrócono go o 18:00 po procedurze ponownego uruchomienia wyścigu: zespołom pozwolono zabrać motocykle z parku zamkniętego oraz przyznano 10 minut na pracę przy nich i zatankowanie przed powrotem na tor.

#77 – waleczny Gino i trudne decyzje

Skład w specyfikacji EWC do Malezji przyjechał po kolejne podium i już w kwalifikacjach pokazał, że plan ten jest w stanie wykonać. Zawodnicy, po raz pierwszy w historii polskich teamów dostali się do klasyfikacji Top 10 Trial, zajmując ósme miejsce po kwalifikacjach. Przypominając sobie ich triumf podczas równie mokrego wyścigu w Bol d’Or wszystko zapowiadało się dobrze. Niestety już podczas pierwszego wyjazdu za samochodem bezpieczeństwa, Rea musiał zjechać do boksu, ponieważ motocykl dawał niepokojące objawy. Ta sytuacja zapewniła zespołowi dwa okrążenia straty, już na początku wyścigu. Kiedy Gino zjechał po raz drugi, aby mechanicy dokonali naprawy usterki, pomimo świetnego tempa, strata była już nie do odrobienia.

Bezpieczeństwo naszych zawodników jest ważniejsze, niż jazda za wszelką cenę – mówi szef zespołu, Grzegorz Wójcik. – Splot niefortunnych zdarzeń, niby niewielkiego kalibru, na tak krótkim dystansie zaważył na naszej decyzji. Zespół #77 nie kontynuował jazdy, nie byliśmy w stanie odrobić straty w tak krótkim czasie. Nie podejmowaliśmy zatem niepotrzebnego ryzyka. Warunki były trudne, a zdrowie Gino Rea, Christoffera Bergmana i Axla Maurina są dla nas ważniejsze. Mamy nadzieję, że wszyscy nasi kibice to zrozumieją.

Więcej w Inne, Sport
Gala Pit Bike zakończyła sezon wyścigów minimotocykli 2019: znamy laureatów!

To było fantastyczne wydarzenie, które do Zamku w Osieczku pod Warszawą sprowadziło kilkuset gości. Podczas wydarzenia poznaliśmy laureatów i osoby...

Zamknij