W założeniu zmiana przepisów ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych oraz kulturę na drogach.

„W mojej ocenie projektowana propozycja zawarta w petycji nie zapewni takiego bezpieczeństwa” – powiedział Dariusz Minkiewicz z Departamentu Porządku Publicznego MSWiA. Przedstawiciel MSWiA twierdzi także, że kierowcy i tak nie respektowaliby tego zapisu i lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na edukację pieszych.

„Mamy problem związany z gigantyczną liczbą wypadków na przejściach dla pieszych. Mamy na zachodzie Europy przepisy inne niż w Polsce, które działają o wiele lepiej. Mamy w końcu dobrze uzasadnioną petycję, z której wynika niezgodność polskiego prawa z konwencją, która nas wiąże. A co się dzieje na posiedzeniu? Ministerstwo mówi, że trzeba coś analizować. Tu nie ma nic do analizy” – powiedział Marcin Chlewicki ze Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. „W Polsce statystyki dotyczące wypadków na przejściach znacznie przekraczają średnią unijną: w 2018 roku na pasach zginęło 271 pieszych i ta liczba wzrosła trzeci rok z rzędu” – dodał.

Kwestia wprowadzenia pierwszeństwa dla pieszych zanim wejdą na pasy była już poruszana przez rzecznika praw obywatelskich. Adam Bodnar w lutym wystąpił do ministra infrastruktury Adama Adamczyka, resort jednak czeka na wyniki badań Instytutu Transportu Samochodowego.

Źródło: warszawawpigulce.pl

Więcej w Z Kraju
Benelli Leoncino z Cardsharper Customs

Testowany w sezonie 2018 Benelli Leoncino 500 cieszył się dużą sympatią. Jak pokazuje praktyka - model okazał się wdzięcznym pojazdem...

Zamknij