Wyścig, będący jedną z dwóch części egzaminu, dawał możliwość uzyskania licencji sportowej „B” wszystkim motocyklistom chcącym rozpocząć karierę zawodnika sportu motocyklowego. Ze względu na bardzo wysoką frekwencję uczestników (zgłosiło się aż 54 motocyklistów) wyścig został podzielony na dwa. W pierwszym wyścigu udział brali motocykliści z dwóch klas: Speed Day Trophy 250 i 300, natomiast w drugim wyścigu rywalizacja przebiegała między klasami Speed Day Trophy 600 i 1000.
Najszybsi w swoich klasach okazali się, kolejno: Tomasz Nosal, Szymon Wilk, Krystian Nawojski, Krystian Klocek. Najszybszy czas okrążenia w niedzielnym wyścigu wyniósł 1:44,948, chociaż nie o uzyskanie najlepszego czasu tym razem chodziło. Warunkiem zdania egzaminu praktycznego było po prostu przekroczenie linii mety. Wyścig był częścią praktyczną egzaminu, kandydaci na zawodników mieli do przejechania 4 okrążenia toru, gdzie długość jednego okrążenia wynosi 4,083 km. Przed przystąpieniem do części praktycznej uczestnicy musieli jeszcze odbyć kilkugodzinne szkolenie teoretyczne, zakończone egzaminem, przeprowadzone przez Jacka Molika – wielokrotnie nagradzanego zawodnika, trenera sportu motocyklowego i międzynarodowego sędziego sportowego. Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w wyścigu było również posiadanie zgody na uprawianie sportów motocyklowych, wydanej przez przychodnię sportowo-lekarską lub lekarza medycyny sportowej.
Niedzielne wyścigi były pierwszym krokiem na drodze kariery zawodnika sportu motocyklowego i możliwości uczestniczenia w kolejnych wyścigach motocyklowych. Tym bardziej cieszy fakt, że wśród tak licznie przybyłych motocyklistów znalazły się również dwie panie, które zasilą coraz większą grupę zawodniczek tego sportu.