Husqvarna to jeden z bardzo nielicznych europejskich producentów motocykli offroadowych, który dzielnie stawia czoła silnej konkurencji z Japonii
Potwierdza to nowy model TE 310 na rok 2011, który już jest na salonowych podestach .

Zasilająca segment motocykli enduro Husqvarna TE 310 napędzana jest silnikiem zapożyczonym z modelu TE 250, który poddano zabiegowi zwiększania skoku i średnicy tłoka. Jak twierdzi producent, silnik przyszłorocznej wersji 310-tki waży jedynie 22 kg i jest najlżejszy w swojej klasie. Oprócz zmniejszenia wagi napędu, inżynierowie pracujący dla Husqvarny postanowili podwyższyć wartość jego mocy oraz momentu obrotowego. Bez wątpienia pomógł im w tym zabieg zwiększenia pojemności silnika, która teraz wynosi 302,44 cm3. Mieszanki paliwowej dostarcza wtrysk paliwa o średnicy gardzieli 45 mm, opracowany przez Mikuni. Interesujący jest mały przycisk na kierownicy, który pozwala kierowcy na wybór charakterystyki mapy zapłonu, dostosowany do toru o twardej lub miękkiej nawierzchni.

Zmianom poddano również podwozie. Wzmocniono ramę, obręcze kół obsadzono na piastach Grimeca, a przedni, 50-milimetrowy widelec Marzocchi stracił poparcie na rzecz 48-milimetrowej Kayaby. Z tyłu pozostał centralny amortyzator od Sachsa. Zbiornik paliwa ma teraz 8,5 l pojemności, by bez stresu pokonać dłuższe pętle, a benzyna podawana jest przez nową, bardziej efektywną pompę.

Wszystkie zabiegi, oprócz zwiększenia mocy, momentu obrotowego, popraw

Więcej w Z Kraju
Sprawdź WR 125 w naszych salonach

Dwusuwowa, w pełni wyczynowa Husqvarna, z powodzeniem radzi sobie na polskim rynku od wielu lat. Homologacja i charakterystyka silnika WR...

Zamknij