Pełna imersja w Tourist Trophy! Prawdopodobnie najlepszy onboard motocyklowy [pełne okrążenie na Wyspie Man] - Motogen.pl

Peter Hickman nagrał okrążenie pokazowe. Dobrze się bawił i sporo jeździł na kole, a i tak wykręcił przyzwoity czas. Film z tego wyczynu jest prawdopodobnie najlepszym onboardem motocyklowym wszech czasów.

Peter Hickman jest w ścisłej czołówce najlepszych na świecie zawodników wyścigów drogowych, czym (słusznie zresztą) chwali się na jednej z plansz otwierających jego video.

Kilka godzin temu Hicky opublikował bardzo specjalny film. W 2017 roku przejechał pokazowe okrążenie na Wyspie Man na wyjątkowym modelu BMW HP4 Race… Mimo, że jest zawodnikiem BMW, to jechał nim pierwszy raz. Kamerę miał zamontowaną na szczęce kasku, dzięki czemu widz czuje się, jakby naprawdę jechał.

Zarówno Peter, jak i jego fani, oglądając film używają takich stwierdzeń jak: „najbardziej wciągające okrążenie TT w dziejach” czy „najlepszy motocyklowy onboard w historii”. Podpisujemy się pod tymi opiniami.

Zanim obejrzycie film, przeczytajcie kilka istotnych faktów i ciekawostek od Hickiego:

▻ Motocykl: BMW HP4 Race, karbonowa rama i koła – o 10 kg lżejszy, niż mój zwyczajny superbike!
▻ Motocykl był fabrycznie nowy jeszcze dzień wcześniej z zerowym przebiegiem (silnik został dotarty na hamowni).
▻ To było drugie z dwóch okrążeń, które zrobiłem na BMW HP4 Race – nigdy wcześniej nim nie jechałem.
▻ Początek okrążenia jest spokojny – w końcu to okrążenie pokazowe!
▻ Słońce świeci bardzo nisko (nigdy wcześniej nie jechałem tak późno po torze TT), ponieważ jechałem już po biegach treningowych Sidecar. Światło oślepiające kamerę, dokładnie tak samo oślepiało mnie. Czyli czasami leciałem na ślepo – zwróć uwagę na Greeba Bridge, gdzie musiałem się podnieść na motocyklu, bo nie widziałem apexu/ściany!
▻ Zerkam na swoją lewą stopę dwukrotnie przy Glen Helen, bo noga ześlizgiwała mi się z podnóżka. Sprawdzałem, czy nie ma tam oleju – nie było.
▻ Flagi „śliska nawierzchnia” wywieszone są od Milntown do zakrętu Schoolhouse, więc tę sekcję pokonuję spokojnie.
▻ Na Mountain Mile zwalniam znacznie wcześniej, ponieważ widzę żółtą flagę. Nigdy nie wiadomo co takie flagi oznaczają, ale są ostrzeżeniem, więc zwalniam. Normalnie przeleciałbym z pełną manetką w miejscu, gdzie na poboczu stoi sidecar!
▻ W filmie jest sporo jazdy na tylnym kole, bo po prostu dobrze się bawię.
Średnia prędkość okrążenia wyniosła 118 mph z czasem 19 min 9 sek… A teraz wyobraźcie sobie, jak wyglądałoby to przy średniej 135 mph z czasem 16 min 42 sek…

Wheelie na ostatniej prostej było zupełnie zbędne, ale szalenie obłędne!

Gdzieś w komentarzu pod filmem, Hicky wytłumaczył też komuś, do czego służą te wszystkie kolorowe przyciski na kierownicy. Może też chcesz wiedzieć?

Po prawej mam:
– kill switch (czerwony);
– przycisk rozrusznika (czarny), który jest też przyciskiem pit limiter gdy silnik pracuje;
niebieski przycisk zmienia tryby jazdy wyświetlane na zegarach.

Po lewej mam 4 przyciski, trzy z nich widać, a czwarty jest po drugiej stronie:
niebieski zmienia podgląd na strategię kontroli trakcji lub strategię hamowania silnikiem;
zielony oraz czerwony zmieniają ustawienia (+ lub -) kontroli trakcji i hamowania silnikiem. W każdym z 4 trybów jazdy jest po 15 ustawień kontroli i hamowania!
żółty (którego nie widać, jest po drugiej stronie) zmienia tryb wyświetlania zegarów, aby mieć podgląd w różne dane.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany