Moto3 – koniec dwusuwów - Motogen.pl

Dorna i FIM przyjęły nowy regulamin techniczny dla klasy Moto3. Będzie lekko i głośno.

Jak już wszyscy wiemy, w przyszłym roku na paddocku MotoGP zabraknie dwusuwowych 125-tek. Zamiast nich, na nitkach torów zobaczymy natomiast motocykle napędzane czterosuwowymi, jednocylindrowymi jednostkami o pojemności 250 ccm.

Jak wynika z regulaminu technicznego, którego pełną wersję możecie zobaczyć poniżej, silnik z osprzętem i skrzynią nie może kosztować więcej niż 12 000 Euro. Do tego każdy z kierowców w sezonie będzie mógł wykorzystać osiem jednostek napędowych. Silniki w maszynach Moto3 mogą się kręcić maksymalnie do 14 000 obrotów. Co ciekawe, norma głośności została postawiona dość wysoko – 115 db/A przy 5500. Oznacza to, że cicho zdecydowanie nie będzie. Podwozie ma być oczywiście prototypowe. Regulamin przewiduje także, że kierowca wraz z motocyklem musi ważyć co najmniej 148 kg.

 

Przypominamy, że w przyszłym roku zmieni się także regulamin dla klasy MotoGP. Tutaj najważniejszą zmianą jest powiększenie pojemności silnika z 800 do 1000 ccm.