Dla większości przygoda Ducati z klasycznymi motocyklami w klimacie cruiser/drag/power cruiser rozpoczęła się od Diavela. Tymczasem, historia klasycznych motocykli tego segmentu jest znacznie starsza. W 1985 roku…

Wówczas zaprezentowano Indianę 350. W ciągu kilku kolejnych lat wyprodukowano zaledwie 800 sztuk. W 1986 roku do produkcji trafiła większa, Indiana 650, mogąca śmiało konkurować z Yamahą Virago 535 czy Hondą Shadow 750. Oczywiście pod względem osiągów. Motocykl sprzedawał się słabo, mimo całkiem dobrych właściwości jezdnych.

Zmiany

W 1988 roku dokonano zmian. Wyłącznie na rynek amerykański trafiła Indiana 750, która pozostała w produkcji do 1990 roku. Dlaczego ten ciekawy sprzęt nie odniósł sukcesu? Był napędzany silnikiem V2, miał piękny dźwięk i całkiem nieźle się prowadził…

Przyczyny porażki

Problemem była stylistyka. Włosi wsadzili do Indiany aluminiowe felgi o zbyt nowatorskim kształcie co zupełnie nie pasowało konserwatywnym amerykanom. Osłony rozrządu w chromie czyniły silnik karykaturalnym a wysokoobrotowa jednostka nie do końca pasowała charakterem do specyfiki motocykla. Do tego Ducati było drogie. W podobnej cenie można było kupić podstawowy model Sportstera, co konserwatywnym amerykanom wydawało się znacznie lepszą propozycją. Miłośnicy segmentu chopperów na całym świecie wybierali Sportstera. Dzisiaj Indiana jest ciekawostką.

Ciężko ją znaleźć w Europie, za granicą, na portalach aukcyjnych zdarzają się pojedyncze sztuki. Samo Ducati niezbyt chętnie chwali się tą ślepą ulicą w swoim portfolio a w sieci ciężko znaleźć szczegółowe informacje na temat Indiany. Trochę szkoda, bowiem mimo wszystko był to pod względem prowadzenia jeden z najlepszych chopperów lat 80…

Więcej w Moto-Legendy, Motocykle
[Custom] Dniepr z silnikiem Daewoo Tico zasilany LPG

Pomysł montażu do Dniepra silnika z Daewoo Tico i instalacji LPG wydaje nam się tak szalony, że aż...kapitalny. W sieci...

Zamknij