Czy Aprilia pracuje sportem w klasie 300-400? RS440 czy RS330? - Motogen.pl

Aprilia najwyraźniej już testuje nowy motocykl sportowy w klasie 300-400. Co wiemy?

Aprilia strzeliła w dziesiątkę z linią modelową 660. Okazało się, że Tuareg 660 to świetny motocykl turystyczno-offroadowy, RS660 jest sportem niemal idealnym na co dzień i na średnie tory, a Tuono 660 plasuje się w czołówce kategorii nakedów wagi średniej. (Są to motocykle wprawdzie nietanie, ale coś za coś!)

Teraz wygląda na to, że Aprilia pracuje nad kolejnym modelem, tym razem w klasie 400-tek. A może będzie to cała linia modelowa?

Aprilia RS440 (400) przyłapana w Indiach

Indyjski magazyn EvoIndia dzieli się nagraniem wykonanym przez ich fotografa (@avdhootfoxphotography). Widać motocykl w kamuflażu, ze sprzętem do kolekcjonowania danych na zadupku. Bryła motocykla, kształt owiewek, a już na pewno kształt przedniego reflektora zdradzają, że to Aprilia.

Ogromną podpowiedzią jest fakt, że miejsce nagrania to przedmieścia Baramati w stanie Maharashtra, a to właśnie tam mieści się indyjska siedziba Aprilii.

https://www.instagram.com/p/Cn1ArFwjySD/

Hindusi nie mają wątpliwości: Aprilia tworzy pierwszy motocykl sportowy o (ultra popularnej w tamtej części świata) pojemności około 300-400 ccm, z bardziej przystępną ceną (niż RS660). Ciężko się nie zgodzić!

Jaka będzie Aprilia RS 400?

Zbyt wiele nie da się zauważyć, a oficjalnie oczywiście nic nie wiadomo. Na filmie widzimy z przodu widelec USD oraz pojedynczą tarczę hamulcową. Jest (wspomniany wcześniej) charakterystyczny przedni reflektor. Cały motocykl wydaje się faktycznie niewielki, a pozycja jest wyprostowana.

RS330? RS440? Mała sportowa Aprilia

Nie wiadomo także, na jaki silnik zdecydowała się włoska marka. Jasne, że będzie to klasa 300-400 ccm, bo tak przedstawia się cała konkurencja (BMW G 310 R, KTM 390 Duke, czy niedostępne w UE: Kawasaki Ninja 300, Honda CBR 300 R, ale już nie Ninja ZX-4R, bo to inna bajka). Ciekawe tylko, czy Aprilia pójdzie za ciosem, a więc nazwa (oraz pojemność) będzie adekwatna do większego modelu, czyli RS330 lub RS440.

Głównym pytaniem jest jednak, na jaki rodzaj silnika Aprilia postawiła: jeden czy dwa cylindry? Singiel ma słabsze osiągi i gorszą kulturę pracy. Dwucylindrowiec będzie z pewnością droższy… Ale to przecież Aprilia, która już niejednokrotnie pokazała (chociażby z RS660), że czasem warto postawić na lepszą jakość i lesze osiągi.

Nie wiadomo też o jakiej mocy silnika rozmawiamy – prawdopodobnie nie więcej niż ok. 40 KM. Oczywiście nie ma też odpowiedzi na pytanie kiedy mała Aprilia miałaby się pojawić…


2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany