BMW BMW F 800 R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Nowy BMW F 800 R jest radykalnie inny, a jednak to BMW w każdym calu. Najnowocześniejszy równoległy silnik dwucylindrowy z elektronicznym wtryskiem paliwa rozwija 87 KM z 798 cm3 pojemności, nie wspominając już o 86 niutonometrach momentu obrotowego. A po dodaniu do fabrycznej maszyny sportowego tłumika firmy Akrapovic, jego „gang” robi tak samo ogromne wrażenie, jak osiągi.

Dwie 320 milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu zapewniają BMW F 800 R maksymalną siłę hamowania, a opcjonalny system ABS BMW Motorrad oraz system monitorowania ciśnienia w oponach TPC oferują dodatkowe bezpieczeństwo. Ten motocykl jest również bardzo zwinny. Zawdzięcza to częściowo lekkiej, sztywnej, aluminiowej ramie i dynamicznie wystylizowanemu podwójnemu wahaczowi, dzięki którym sucha masa motocykla wynosi zaledwie 177 kg. Prowadzenie jest niesamowicie precyzyjne dzięki doskonale zestrojonemu zawieszeniu oraz zbiornikowi palia umieszczonemu pod siedzeniem, dla obniżenia środka ciężkości.

 

Bogactwo opcji stylistycznych, takich jak diodowe kierunkowskazy, elementy lakierowane i wykończenia chłodnicy nadają mu jeszcze bardziej sportowy wygląd. Chris Pfeiffer, freestylowy Mistrz Świata w klasie streetbike, tak wypowiada się o swoim nowym BMW F 800 R: „Nadzwyczajne zalety tego motocykla pozwalają mi naprawdę sięgnąć granic możliwości, dzięki czemu mogę wymyślać nowe, jeszcze bardziej ekstremalne tricki!'


Silnik2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową.
Pojemność798 cm3
Prędkość maxponad 200 km/h
Moc64 kW (87 KM) przy 8,000 obr/min (możliwa redukcja mocy do 25 kW (34 KM) przy 6,000 obr/min)
Maks. moment86 Nm przy 6,000 obr/min (możliwe 58 Nm przy 3,250 obr/min))
ChłodzenieCiecz
RamaMostkowa aluminiowa, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa16 l
Przednie zawieszenieWidelec teleskopowy Ø 43
Tylne zawieszenieDwustronny wahacz odlewany z aluminium, amortyzator centralny, ręczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia (pokrętło), regulacja tłumienia odbicia
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona180/55 ZR 17
Przedni hamulecDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS
Tylny hamulecJedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy, ABS

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany