Budowa trzeciego pasa powinna ruszyć za mniej więcej dwa lata. Skąd takie opóźnienie? Konieczne jest ponowne uzyskanie tak zwanej decyzji środowiskowej, co wymaga wielu przygotowań i zgromadzenia licznych dokumentów. Na szczęście podczas budowy A2 pomyślano o możliwym jej poszerzeniu i zostawiono miejsce na trzeci pas.

 

Decyzja o poszerzeniu autostrady zapadła ze względu na plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obecna przepustowość drogi jest wystarczająca dla istniejącego natężenia ruchu, jednak po uruchomieniu CPL z pewnością okaże się za mała. Poza tym liczba pojazdów korzystających z odcinka Warszawa-Łódź wciąż rośnie.

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że odcinek Warszawa-Łódź nie będzie podczas przebudowy zamknięty dla ruchu. Kierowcy powinni spodziewać się jednak okresowych zwężeń. GDDKiA podjęła także decyzję o likwidacji punktu poboru opłat w Pruszkowie. Szacowany koszt przebudowy A2 to 700 milionów złotych. Droga ma być gotowa na przełomie 2023 i 2024 roku.

 

Więcej w Z Kraju
1000 mandatów, 250 zatrzymanych dokumentów. Powstała nowa specgrupa policji

Ponad 1000 wykroczeń ujawniła warszawska policyjna specgrupa SPEED, powołana do ścigania drogowych piratów. Funkcjonariusze wykorzystują szybkie nieoznakowane i oznakowane radiowozy,...

Zamknij