Eicma 2010 – pełna relacja - Motogen.pl

Włoskie targi to niewątpliwie wielkie motocyklowe święto. Na halach o łącznej powierzchni wystawienniczej wynoszącej aż 49 466 m2 zaprezentowały się 1 104 marki z 39 krajów.

 

Oznacza to, że tegoroczna Eicma była mniejsza niż zakończony już Intermot, jednak przemieszczając się miedzy nieco rozrzuconymi halami miało się wrażenie, że jest na odwrót.

 

Jak już Was informowaliśmy w pierwszych newsach, nam nieco zabrakło show, które zwykle ma miejsce podczas odsłaniania najnowszych motocykli. Jednak mimo tego nie da się ukryć, że firmy zaprezentowały się bardzo bogato, a zwiedzający mieli na co popatrzeć.

 

Włoskie targi, włoskie motocykle
Eicma to domowa impreza dla wszystkich marek pochodzących z Italii. Tradycyjnie już to właśnie na tej imprezie takie firmy, jak Ducati, MV Agusta, Aprilia, Moto Guzzi i inne prezentują swoje najważniejsze nowości. Podobnie było również w tym roku.

 

Ducati

Na stoisku Ducati, jak zwykle bardzo obszernym i wyjątkowo obleganym, dumnie prezentował się Diavel. Ta maszyna robi piorunujące wrażenie. Włoski jednoślad wygląda jak coś wyciągniętego z deski kreślarskiej projektanta, który chciał wymyślić wyjątkowo futurystyczny motocykl i tylko za sprawą przypadku trafił on na drogę. Pomijając wygląd, który może się podobać lub nie, wrażenie robią dane techniczne – 162 KM przy 9500 obr./min i maksymalny moment obrotowy w wysokości 127,5 Nm przy 8000 obr./min. Do tego motocykl waży 210 kg (wersja karbonowa 207 kg). Zapowiada to zatem niesamowite wrażenia z jazdy. Oprócz tego na stoisku pojawił się Monster 1100 Evo, który zastąpi w ofercie producenta dotychczasowego Monstera 1100.

 

MV Agusta

Przeciwwagą dla wyjątkowo dużego stoiska Ducati była MV Agusta, która poszła w stronę prostego, wręcz ascetycznego zaprezentowania się na tych targach. W środku sporego białego sześcianu znalazł się tylko jeden motocyklMV Agusta F3. Maszyna miała mówić sama za siebie i to się udało. 600-tka od Agusty łączy w sobie najlepsze z tradycji marki z nowoczesnością. Przednie światło w kształcie diamentu, zgrabne owiewki i układ wydechowy zakończony trzema rurami to stylistyczna, motocyklowa poezja. Do tego niewielkie gabaryty i moc około 140 KM, ukryta pod owiewkami, działają na wyobraźnię każdego oglądającego. Szybsze bicie serca powoduje również zapowiedź producenta, że maszyna cenowo będzie konkurencyjna dla Triumpha Daytony 675!…600-tka od Agusty łączy w sobie najlepsze z tradycji marki z nowoczesnością…

 

Aprilia

Zwiedzających nieco zaskoczyło to, co pokazała Aprilia. Na stoisku bowiem, zamiast Tuarega, zaprezentowano model Tuono V4 R. Jak zwykle na pokładzie takiego motocykla nie było miejsca na kompromisy. Wyjątkowy silnik V4 generuje 162 KM i 110 Nm. Do tego komponenty najwyższej jakości, system driver-by-wire, system APRC (Aprilia Performance Ride Control) z kontrolą trakcji i niebanalny design. Na Eicmie swoją premierę miały także motocykle dla nieco młodszych jeźdźców. RS4 50 i RS4 125 to następcy bardzo cenionych modeli RS 50 i RS 125. Zobaczymy, czy nowe motocykle zyskają taką samą popularność, jak ich poprzednicy.

 

Moto Guzzi

Także oferta Moto Guzzi wzbogaci się w przyszłym roku. Model Norge GT 8V został mocno przeprojektowany. Kierowca będzie miał do dyspozycji nieco więcej mocy niż dotychczas. Zmienił się również wygląd maszyny oraz pozycja za sterami, która ma teraz bardziej sprzyjać dalszym wyjazdom. Ma być również bezpieczniej, o co zadba ABS. Nieco zmieni się także Stelvio 1200 NTX. Klienci otrzymają większy zbiornik paliwa (32 litry), inną przednią owiewkę i światło.

Więcej o motocyklach BMW