Przedstawiciel Yamahy przyznał w wywiadzie, że Honda X-Adv to dobry pomysł. Ale nie chcą go kopiować. Ale zabrał trochę klientów, więc…

Yamaha T-Max jest pierwowzorem maxi-skuterów. Czymś, co połączyło sportowe osiągi dużych motocykli z uniwersalnością i komfortów skuterów. T-Max to jeżdżąca legenda.

Yamaha TMax
Yamaha TMax 2020

Tymczasem na rynek kilka lat temu wjechało coś, o co nikt nie prosił, czyli Honda X-Adv, czyli offroadowa interpretacja maxiskutera, która o dziwo w motocyklowych krajach zachodnich przyjęła się zaskakująco dobrze… Czy Yamaha też chciałaby pójść w tę stronę? O to zapytała włoska redakcja Motociclismo.it, a odpowiadał Paolo Pavesio, europejski menadżer marketingu i motorsportu.

Honda X-Adv
Honda X-ADV 2018

Zapytany o zdanie na temat X-Adv, Paolo z Yamahy docenił Hondę (można?):

“Uważam, że X-Adv to przemyślany produkt. (…) łączy dwa trendy: potrzebę skutera o wysokich osiągach (zapoczątkowaną przez TMaxa); oraz potrzebę siedzenia wysoko z szeroką kierownicę, generowaną przez turystyczne endura. Tak powstał pierwszy SUV na dwóch kołach i przyciągnął klientów. Brawo Honda.”

Paolo uważa jednak, że TMax to inny, bardziej sportowy produkt. Sądzi także, że klasyczna, skuterowa skrzynia CVT sprawdza się w mieście zdecydowanie bardziej skutecznie, niż dwusprzęgłowa skrzynia DCT w Hondzie.

Mimo, że aktualny TMax “jest najlepszym TMaxem w historii”, to przedstawiciel Yamahy dał do zrozumienia, że jest jeszcze spore pole do rozwoju. Wciąż nie wiemy czego można spodziewać się po kolejnej generacji TMaxa, ale wybór jest spory – od większego silnika z zupełnie nową ramą, przez elektroniczne zawieszenie, a na zakrętowym ABSie z kontrolą trakcji bazującą na IMU kończąc.

X-Adv Honda SUV motocyklowy

Zapytany wprost o to, czy Yamaha stworzy bezpośredniego konkurenta dla Hondy X-Adv, Paolo odpowiedział:

“To nie jest w naszym DNA, aby robić coś, co zostało już zrobione przez innych. (…) Ustaliliśmy, że platforma TMaxa nie zostanie rozszerzona. A jeżeli zostanie, to na pewno nie w ciągu najbliższych dwóch lat.”

Krótko mówiąc, w najbliższej, zaplanowanej przyszłości nie ma miejsca na offroadowego TMaxa… A jednak, kilka akapitów wcześniej, Paolo przyznał, że gdyby X-Adv się nie pojawił, Yamaha mogłaby sprzedać o 20% więcej TMaxów. Czy Yamaha zrezygnuje z tak znaczącej części rynku bez walki?

TMax Yamaha maxi skuter
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Gra Ride 4 oficjalnie zapowiedziana: data, trailer, szczegóły [PC, PS4, XBox One]

Premiera Ride 4 będzie 8 października 2020. Należy spodziewać się 250 motocykli, wielu torów i zaawansowanej rozgrywki. Jaramy się!

Zamknij