BMW R 20 Concept. Dwa litry boksera w nakedzie - Motogen.pl

R 20 to nie tylko imponujący pokaz siły, ale również zapowiedź nowego kierunku dla legendarnych bokserów BMW. Motocykl zaprezentowano 24 maja podczas Concorso d’Eleganza nad jeziorem Como we Włoszech.

R20 Concept czerpie inspirację z R nineT i R 12 nineT, ale zarówno wymiary, jak i zastosowany tutaj silnik podkreślają jego muskulaturę i potęgę. W wersji koncepcyjnej motocykl wyposażony jest w pojedyncze siodło w stylu bobber, ale w wersji seryjnej przewidziana będzie również podwójna kanapa.

Dwulitrowy bokser

Chłodzony powietrzem silnik Big Boxer w R 20 Concept to prawdziwe dzieło sztuki. Z pojemnością 2000 cm3 przebija nawet i tak potężną już jednostkę z modelu R 18. BMW nie podało jak dotąd dokładnych danych dotyczących mocy i momentu obrotowego, ale spodziewamy się, że R 20 dysponować będzie mocą przekraczającą 100 KM, choć w tym przypadku znacznie ważniejszy jest moment obrotowy, który z wartością 158 Nm już w R 18 zakrzywiał czasoprzestrzeń.

Precyzja i stabilność

Podwozie R20 Concept łączy klasyczne i nowoczesne elementy. Wytrzymały widelec teleskopowy zapewnia stabilność, a w pełni regulowane zawieszenie Öhlins gwarantuje komfort i precyzyjne prowadzenie. Nowością jest dwuramienny wahacz tylnego koła Duo-Paralever, który, jak obiecuje BMW, ma zapewniać doskonałe tłumienie nierówności i stabilność podczas przyspieszania i hamowania.

Ostentacyjny styl

R20 Concept to z pewnością imponujące osiągi, ale przede wszystkim jednak ostentacyjny, choć wciąż nie krzykliwy styl. Aluminiowy zbiornik paliwa w kolorze „Hotter than Pink” przyciąga wzrok, a pojedyncze siodło w stylu bobbera nadaje motocyklowi charakteru. Nowoczesna tylna felga z aluminium kontrastuje z klasycznym przednim kołem ze szprychami.

Przyszłość należy do bokserów

R20 Concept to nie tylko pokaz możliwości, ale również zapowiedź nowego kierunku dla bokserów BMW. Markus Flasch, szef BMW Motorrad, zapowiedział, że firma pracuje nad nowym modelem dużego boksera, który będzie bardziej „typowy dla BMW”. R 20 Concept jest wskazaniem kierunku prac nad tym nowym motocyklem.

Czy będzie produkcja seryjna?

BMW nie potwierdziło jeszcze planów dotyczących wdrożenia R 20 Concept do produkcji seryjnej. Nawet jeżeli tak się stanie, to nie wcześniej niż w 2026 roku. Mając w pamięci model R nineT liczymy jednak, że R 20 trafi do salonów właśnie w takiej, ostentacyjnej formie. Cena motocykla z pewnością będzie wysoka, ale dziś trudno wyrokować jak wysoka.

BMW R 20 Dane techniczne

  • Pojemność silnika: 2000 cm3
  • Moc: ponad 100 KM
  • Moment obrotowy: ponad 158 Nm
  • Rama: Podwójna pętla ze stali chromowo-molibdenowej
  • Widelec: Odwrócony teleskopowy
  • Zawieszenie tylne: Öhlins Blackline, w pełni regulowane
  • Hamulce: promieniowe zaciski, 6-tłoczkowe z przodu, 4-tłoczkowe z tyłu
  • Koła: 17 cali, aluminiowe z tyłu, szprychowe z przodu
  • Opony: 120/70 ZR 17 z przodu, 200/55 ZR 17 z tyłu
  • Masa: b.d.
  • Cena: b.d.

BMW R 20 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany