Niedrogi skuter elektryczny otrzymuje nowe baterie, a wraz z nimi wysoki zasięg oraz łatwy sposób ładowania. Barton E-Max Li-ion pokazuje nową jakość.

E-Max jest jednym z dwóch (a teraz już z trzech) skuterów elektrycznych w ofercie Barton Motors. Już w swojej podstawowej wersji był popularnym wyborem wśród klientów – łączy łatwość prowadzenia, niskie koszty eksploatacji i zakupu oraz wysoką bezobsługowość (brak konieczności wymiany oleju czy świecy). W nowej wersji staje się pojazdem jeszcze wygodniejszym w użyciu. Elektryczny Barton E-Max, a także nowy E-Max Li-Ion homologowany jest jako motorower, a więc można nim jeździć nawet bez prawa jazdy.

Nowe ogniwa litowo-jonowe!

Popularny skuter przeszedł metamorfozę i pojawia się jako Barton E-Max Li-ion! Najważniejszą nowością jest zastosowanie zupełnie nowych baterii. Ogniwa litowo-jonowe są aktualnie najnowocześniejszym rozwiązaniem w jednośladach i pojazdach miejskiej mobilności. Charakteryzują się niską wagą, a w przypadku E-Maxa Li-ion niosą kilka dodatkowych zalet.

Przede wszystkim – zasięg. Łączny dystans, który przejechać można na pełnym ładowaniu, to aż 100 kilometrów. Skuter zasilają dwie identyczne baterie Li-ion 72 V/20 Ah. W przypadku rozładowania do poziomu 15%, system ogranicza prędkość, aby uzyskać maksymalną liczbę kilometrów na “rezerwie”. Wtedy wystarczy podnieść kanapę i przełączyć się na drugą baterię, aby pokonać kolejne przynajmniej 50 kilometrów.

Ponadto skuter posiada 3 tryby jazdy – dzięki ograniczeniu prędkości, całkowity zasięg skutera może znacznie przekroczyć poziom 100 kilometrów. Aby jazda była jeszcze łatwiejsza, na pokładzie znalazł się tempomat utrzymujący zadaną prędkość po naciśnięciu przycisku. Moc silnika pozostała niezmienna i w trybie ciągłym wynosi 1800W.

Rewolucyjny sposób ładowania dzięki wyjmowanym bateriom jest dewizą E-Maxa Li-ion. Wystarczy podnieść kanapę i wyciągnąć dwie eleganckie, lekkie baterie z praktycznymi uchwytami. Dzięki temu można parkować wszędzie (np. pod blokiem) bez obawy o dostęp do prądu, a baterie ładuje się w mieszkaniu lub biurze. Oczywiście baterie mogą spokojnie pozostać na swoich miejscach, a wtedy ładowarkę podłącza się do skutera. Sama ładowarka jest niewielka i praktyczna, a do podłączenia wystarczy zwykłe gniazdko 230V – bez konieczności poszukiwania dedykowanych (często płatnych) stacji ładowania.

Czas ładowania zależny jest od poziomu pozostałej energii. W przypadku rozładowania do ok. 10%, wynosi on do 5 godzin dla jednej baterii. Poziom naładowania sprawdzać można na zegarach skutera lub bezpośrednio na baterii.

Niezmienną i podstawową zaletą pojazdów elektrycznych, a tym bardziej dalekosiężnego Bartona E-Max Li-ion, jest koszt ładowania (tankowania…). Cena prądu niezbędnego do przejechania 100 kilometrów to zaledwie ok. 2 złote. Żaden pojazd spalinowy nie zapewni takich wartości… A wspomnieć należy także o kolejnych oszczędnościach, jakimi jest brak konieczności wymiany oleju silnikowego, świecy, filtra powietrza, czy serwisu rozrusznika lub gaźnika/wtrysku.

Wysoki poziom wyposażenia

Elektryczny napęd to nie jedyne zalety Bartona E-Maxa Li-Ion. W swojej nowej wersji, skuter otrzymał także zupełnie nowy zestaw wskaźników.

Zegary są nowoczesne i przejrzyste. Kolorowy wyświetlacz prezentuje najważniejsze informacje, jak prędkość, poziom naładowania baterii, aktualny tryb mocy, czy przebieg.

Dla fanów nowych technologii ciekawym dodatkiem może okazać się… brak konieczności korzystania z klasycznej stacyjki! Kluczyk pozostaje w kieszeni kurtki, a do „uruchomienia” silnika służy przycisk START/STOP. Odblokowanie skutera odbywa się za pomocą pilota w kluczyku, a po zablokowaniu aktywowany jest zintegrowany alarm (obecny w każdym skuterze elektrycznym Barton Motors).

Sprawdź działanie alarmu i przycisku START/STOP, zobacz nowe zegary i posłuchaj jak (nie)brzmi silnik:

Kolejnym przydatnym atutem jest system głośników, do których poprzez Bluetooth podłączysz swój smartfon z muzyką czy nawigacją. Sam wybierz: w trakcie jazdy elektrykiem wolisz cieszyć się ciszą niezakłóconą dźwiękiem silnika, czy może ulubioną muzyką z głośników?

Skuter o świetnych parametrach

Poza zaletami i korzyściami płynącymi z elektrycznego napędu i wysokiego poziomu wyposażenia, Barton E-Max Li-ion pozostaje dobrze skonstruowanym motorowerem.

Gabarytowo nie należy do najmniejszych skuterów, a więc odnajdą się na nim nawet kierowcy wyżsi wzrostem lub kierowca z pasażerem. Zawieszenie działa sprawnie i wydajnie, a skuter posiada spore koła o średnicy 12“, dzięki czemu oferuje komfort nawet na nierównych drogach.

Pasażer ucieszy się z komfortowych podestów na stopy oraz z wygodnego oparcia dla pleców. Pod kanapą znajduje się oświetlany schowek – przez nowe baterie nieco uległ zmniejszeniu, ale komfort ładowania i zwiększony zasięg powinien rekompensować tę niedogodność. Nie zabrakło schowka pod kierownicą i praktycznego wieszaka.

Nisko umieszczony środek ciężkości pozwala czuć się bezpiecznie i przede wszystkim pewnie. Łatwość manewrowania szczególnie docenią początkujący kierowcy. Dzięki nowym bateriom, E-Max Li-ion jest wyjątkowo lekki, waży zaledwie 106 kilogramów.

Cena

Ostatnią, ale nie mniej ważną zaletą skutera E-Max Li-Ion jest jego cena. Świetnie wyposażony, praktyczny, elektryczny i nowoczesny skuter Barton E-Max Li-Ion o zasięgu 100 kilometrów kosztuje w salonach 9999 złotych.

Chcesz przekonać się sam, jaki jest E-Max Li-ion? Barton Motors zaprasza do swoich punktów sprzedaży na jazdy testowe!


Więcej w E-Porady, Elektryczność, Newsy, Z Kraju
Pełnowymiarowe Ducati Panigale V4 R zbudowane z LEGO [zdjęcia i film]

Budowa zajęła 400 godzin, a twórca użył 15 000 klocków!

Zamknij