Spis treści
R 20 to nie tylko imponujący pokaz siły, ale również zapowiedź nowego kierunku dla legendarnych bokserów BMW. Motocykl zaprezentowano 24 maja podczas Concorso d’Eleganza nad jeziorem Como we Włoszech.
Najpierw, 10 kwietnia, szef BMW Motorrad z podekscytowaną miną odsłania na Instagramie kawałek tylnego wahacza i opisuje go jako #dreambike. Potem, nieco ponad miesiąc później, podczas Concorso d’Eleganza mamy okazję zobaczyć cały ten sprzęt w pełnej okazałości. Czy to faktycznie motocykl marzeń? R20 Concept z całą pewnością czerpie wzorce z najlepszych detali stylistycznych R nineT i R 12 nineT, ale ma też swój muskularny, niepowtarzalny charakter.
Dwulitrowy bokser
Chłodzony powietrzem silnik Big Boxer w R 20 Concept to prawdziwe dzieło sztuki. Z pojemnością 2000 cm3 przebija nawet i tak potężną już jednostkę z modelu R 18. BMW nie podało jak dotąd dokładnych danych dotyczących mocy i momentu obrotowego, ale spodziewamy się, że R 20 dysponować będzie mocą przekraczającą 100 KM, choć w tym przypadku znacznie ważniejszy jest moment obrotowy, który z wartością 158 Nm już w R 18 zakrzywiał czasoprzestrzeń.
Precyzja i stabilność
Podwozie R20 Concept łączy klasyczne i nowoczesne elementy. Wytrzymały widelec teleskopowy zapewnia stabilność, a w pełni regulowane zawieszenie Öhlins gwarantuje komfort i precyzyjne prowadzenie. Nowością jest dwuramienny wahacz tylnego koła Duo-Paralever, który, jak obiecuje BMW, ma zapewniać doskonałe tłumienie nierówności i stabilność podczas przyspieszania i hamowania.
Ostentacyjny styl
R20 Concept to z pewnością imponujące osiągi, ale przede wszystkim jednak ostentacyjny, choć wciąż nie krzykliwy styl. Aluminiowy zbiornik paliwa w kolorze „Hotter than Pink” przyciąga wzrok, a pojedyncze siodło w stylu bobbera nadaje motocyklowi charakteru. Nowoczesna tylna felga z aluminium kontrastuje z klasycznym przednim kołem ze szprychami.
Przyszłość należy do bokserów
R20 Concept to nie tylko pokaz możliwości, ale również zapowiedź nowego kierunku dla bokserów BMW. Markus Flasch, szef BMW Motorrad, zapowiedział, że firma pracuje nad nowym modelem dużego boksera, który będzie bardziej „typowy dla BMW”. R 20 Concept jest wskazaniem kierunku prac nad tym nowym motocyklem.
Czy będzie produkcja seryjna?
BMW nie potwierdziło jeszcze planów dotyczących wdrożenia R 20 Concept do produkcji seryjnej. Nawet jeżeli tak się stanie, to nie wcześniej niż w 2026 roku. Mając w pamięci model R nineT liczymy jednak, że R 20 trafi do salonów właśnie w takiej, ostentacyjnej formie. Cena motocykla z pewnością będzie wysoka, ale dziś trudno wyrokować jak wysoka.
BMW R 20 Dane techniczne
- Pojemność silnika: 2000 cm3
- Moc: ponad 100 KM
- Moment obrotowy: ponad 158 Nm
- Rama: Podwójna pętla ze stali chromowo-molibdenowej
- Widelec: Odwrócony teleskopowy
- Zawieszenie tylne: Öhlins Blackline, w pełni regulowane
- Hamulce: promieniowe zaciski, 6-tłoczkowe z przodu, 4-tłoczkowe z tyłu
- Koła: 17 cali, aluminiowe z tyłu, szprychowe z przodu
- Opony: 120/70 ZR 17 z przodu, 200/55 ZR 17 z tyłu
- Masa: b.d.
- Cena: b.d.
Zostaw odpowiedź