Tuż po Intermocie informowaliśmy Was o tym, że Yamaha zapowiedziała kierunek rozwoju związany z artystyczną interpretacją modelu koncepcyjnego. Wtedy nazwaliśmy to Yamahą P3 Triple.
Obszerny artykuł zawierający naszą interpretacją wyglądu i dźwięku znajdziecie pod tym linkiem. W tej chwili nie wiemy, czy nowa maszyna będzie kolejną generacją R6, mniejszą Yamahą FJR czy może klasyczną odpowiedzią na Hondę CB1100. Trzy cylindry w Yamasze odwołują nas bowiem do historii: wprost do – klasycznego z dzisiejszego punktu widzenia – XS 750.
Bardzo prawdopodobny jest również model z segmentu turystycznych enduro, bo to obecnie najszybciej rozwijająca się grupa motocykli. Stanowiłby więc konkurencję dla takich modeli jak Triumph Tiger 800 czy BMW F800GS.
W tej chwili z pewnych źródeł, których oczywiście zdradzić nie możemy, wiemy, że motocykl jest już gotowy i podobno jeździ się nim niesamowicie! W rozmowie podkreślona została zwinność, z jaką porusza się nawet po bardzo krętych drogach, co sugeruje pojemność nie większą niż zakładane przez nas 750 ccm i raczej niezbyt rozbudowane nadwozie. Wiemy też, że nowy silnik może być bazą do całej linii modelowej, tak jak zrobiła Honda ze swoim dwucylindrowym silnikiem napędzającym dziś Integrę, NC700X i NC700S.
Motocykl lub motocykle mają być dostępne na rynku wcześniej, niż nam się wydawało. Wszystko wyjaśni się w 2014 roku, przy czym nie zostało jeszcze sprecyzowane, czy 2014 jest datą premiery (np. podczas targów Intermot lub EICMA) czy już terminem wypuszczenia na drogi.