Sprzedaż motocykli wzrosła z 187,541 mln dolarów do 231,324 mln dolarów, co dało wzrost o 23% w porównaniu z drugim kwartałem 2015 roku. Gorzej poradził sobie oddział zajmujący się sprzedażą pojazdów ATV i skuterów śnieżnych. Tutaj sprzedaż spadła z 857,146 mln dolarów do 808,494 mln dolarów, a więc spadek wyniósł 6%.

To wszystko sprawiło, że dochód netto spadł z 100,9 mln dolarów do 71,2 mln dolarów. Jest to spowodowane nie tylko gorszą sprzedażą pojazdów ATV i skuterów śnieżnych, ale również faktem, że koszty operacyjne wzrosły z 173,1 mln dolarów do 188 mln dolarów. Na wzrost kosztów składają się zwiększone wydatki na rozwój oraz koszty administracyjne, prawne i koszty akcji serwisowych.

Trzeci kwartał również może nie być zbyt kolorowy jeśli chodzi o koszty operacyjne, ponieważ w samych Stanach Zjednoczonych, w ramach akcji serwisowej do autoryzowanych warsztatów trafi ponad 18 tysięcy motocykli Indian z silnikami Thunder Stroke 111, które mogą wymagać aktualizacji oprogramowania komputera.

Więcej o motocyklach Polaris Autor: Wojciech Grzesiak

Więcej w Biznes, Ciekawostki
Chiny zmieniają warunki dla zagranicznych producentów motocykli

Chiny postanowiły zmienić warunki dla producentów motocykli. Teraz inwestowanie w tym kraju będzie łatwiejsze.

Zamknij