Skrzynia zostaje otwarta po 80 latach od zapieczętowania przez producenta. Kuratorzy muzeum nie wiedzą, czego spodziewać się w środku…

Pewien kolekcjoner od lat ’60 minionego wieku miał w swoim posiadaniu oryginalną, nigdy nie otwieraną, skrzynię transportową marki Indian Motorcycle Company. Skrzynia waży 92 kilogramy. Kolekcjoner przez blisko 60 lat powstrzymał się przed jej otwarciem. Dałbyś radę?

Teraz skrzynia trafiła do muzeum motocykli z czasów II Wojny Światowej, czyli Wheels Through Time Museum. Kuratorzy zdecydowali się otworzyć skrzynię – po raz pierwszy od lat 1940, gdy została zapieczętowana przez producenta!

W opisie filmu czytamy: “Podczas II Wojny Światowej zarówno Harley-Davidson oraz Indian produkowali ogromne ilości motocykli i części zamiennych na potrzeby działań wojennych. Dziś otwieramy oryginalną skrzynię transportową Indian Motorcycle Company, aby sprawdzić, co jest w środku.”

WWII History Unpacked

During WW2, both Harley-Davidson and Indian were producing massive numbers of motorcycles and replacement parts for the war effort. Today we crack open an original Indian Motorcycle Company shipping crate to find out what’s inside. Tune in all week on #DriveForHistory as we celebrate July 4th with a focus on military machines.

Opublikowany przez Dale's Wheels Through Time Poniedziałek, 29 czerwca 2020

Jeżeli player zostanie wyłączony, film jest do obejrzenia tutaj.

Numery seryjne nadrukowane na skrzyni nie zdradzają wiele. Wiadomo, że w środku będzie silnik, ale waga 93 kg sugeruje, że jednostka może być zbyt ciężka na silnik Indian Scout.

Po zdjęciu drutów zabezpieczających, po odkręceniu wieka skrzyni, oczom kuratorów muzeum ukazuje się silnik w idealnym stanie. Ma gaźnik z oryginalnymi osłonami i posiada wszystko, czego potrzeba. Prawdopodobnie wystarczyłoby 15 minut pracy, aby go uruchomić.

Co za znalezisko!


Więcej w Newsy, Ze świata
Przyłapano: Ducati Multistrada V4 2021 w gotowej formie

Oto nowa Multistrada V4 bez kamuflażu.

Zamknij