MotoGP 2016: Ducati najszybsze drugiego dnia testów na Red Bull Ring - Motogen.pl

Najszybszy był Andrea Iannone z czasem 1’23.240. Andrea Dovizioso tym razem był drugi, ale jego strata do Iannone wyniosła tylko 0.440 sekundy. Trzeci czas miał Stoner, który zmieścił się w 1’23.000 i był tylko o 0.625 sekundy wolniejszy od Iannone. Pierwszą piątkę zamykał Rossi z wynikiem 1’24.091, a tuż za nim znalazł się Lorenzo z wynikiem 1’24.194. Zawodnicy KTM znaleźli się na końcu stawki, co nie oznacza, że ich czasy były znacznie gorsze, ponieważ Kallio wykręcił 1’25.191, a Luthi – 1’25.705. Austriacy potwierdzili, że zamierzają wystartować z dziką kartą w Walencji, więc mają jeszcze kilka miesięcy na dopracowanie motocykla. Ciekawostką był czwarty czas, który wykręcił Hector Barbera. Zawodnik jadący na Desmosedici GP14.2 uzyskał wynik 1’24.091.

Iannone i Dovizioso jeździli na motocyklach wyposażonych w skrzydła aerodynamiczne, a Stoner ponownie pokonał część okrążeń na motocyklu bez spojlerów.

Andrea Iannone: „To były bardzo dobre testy. Jestem zadowolony, że udało nam się je ukończyć z najlepszm czasem, ponieważ przez dwa dni jeździliśmy bardzo szybko i bardzo dobrze pracowaliśmy. We wtorek testowaliśmy nową ramę, która dobrze rokuje. W środę skupiliśmy się nad różnymi ustawieniami motocykla i mogę powiedzieć, że taki wynik to najlepsze co może przydarzyć się przed wakacjami!”

Andrea Dovizioso: „Dla nas to były dwa dni bardzo pozytywnych testów. Ciężko pracowaliśmy nad różnymi aspektami motocykla i staraliśmy się jak najlepiej przygotować pod kątem wyścigu. Jesteśmy bardzo konkurencyjni. Dwa dni testów to świetna sprawa przed wyścigiem, ponieważ daje to szansę na znalezienie odpowiednich ustawień i wiem, że możemy pojechać jeszcze lepiej. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak moje Desmosedici GP poradziło sobie na tym torze, ponieważ możemy pokazać maksymalny potencjał i wierzę, że będziemy konkurencyjni w trakcie wyścigu.”

Casey Stoner: „To był bardzo dobry dzień, ale nie przejechałem zbyt wielu okrążeń, ponieważ ekipa testowa musiała wypuścić Michele Pirro na tor. Zrobiliśmy dużo krótkich wyjazdów i za każdym razem wprowadzaliśmy coś nowego w ustawieniach. Porównaliśmy nadwozia i pozmienialiśmy wszystko, żeby motocykl był nieco bardziej stabilny na hamowaniach na dobrym torze. Jestem szczęśliwy i usatysfakcjonowany, ale jednocześnie zawiedziony, ponieważ pierwszy raz od czterech lat cisnąłem na miękkiej oponie i nie skończyło się to za dobrze przez wypadek w zakręcie numer 6. Jestem zadowolony z twardej opony i bardzo dobrze czułem motocykl pomimo, że zarówno we wtorek jak i w środę używaliśmy poprzedniego nadwozia. Myślę, że z nową wersją czasy okrążeń mogą być jeszcze lepsze.”

Valentino Rossi: „To były dobre dwa dni, zwłaszcza w środę udało nam się polepszyć osiągi i balans motocykla, ale również tor był lepszy, z większą ilością gumy tam, gdzie tego potrzebowaliśmy. Mogliśmy wykręcić lepsze czasy, poprawić miejsca i zbliżyć się do czołówki. Wyścig będzie trudny, ponieważ to bardzo szybki tor, zdecydowanie nie służy on YZR-M1. Musimy dać z siebie maksimum żeby uzyskać maksimum.”

Jorge Lorenzo: „Tor jest piękny i bardzo szybki. Nawierzchnia jest dobra, ale są trzy albo cztery zakręty, w których ściana jest bardzo blisko i może to być niebezpieczne w razie wypadku. Ciężko wprowadzić zmiany na tym obiekcie, ale na pewno w przyszłości przyda się polepszyć bezpieczeństwo. Testy prędkości były trudne, ponieważ niektórzy nasi rywale są bardzo szybcy, a tor daje im sporą przewagę, zwłaszcza jeśli chodzi o stabilność przy hamowaniu, przyspieszenie i maksymalną prędkość. Mogą wykorzystać maksymalną moc, co na tym torze daje sporą różnicę. W porównaniu z innym nie odstajemy za bardzo, ale jest wielu bardzo szybkich rywali.”

Wyścigi Grand Prix Austrii ruszają 14 sierpnia, po wakacyjnej przerwie.

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Wojciech Grzesiak