Skoro wszystko wskazuje na to, że ABS stanie się obowiązkowy we wszystkich motocyklach, producenci będą szukali najnowocześniejszych i najlżejszych rozwiązań, które poprawić mają bezpieczeństwo motocyklisty.

Japoński oddział firmy Bosch pokazał właśnie szkice mini ABS-u, który ze względu na niewielkie rozmiary można zintegrować z przednim hamulcem motocykla. Wygląda na to, że system ten został zaprojektowany, żeby pracować wyłącznie z przednim kołem. Niestety, nie wiadomo zbyt wiele na temat szczegółów technicznych urządzenia.

Bosh, który produkuje motocyklowe systemy ABS od 1994 roku, końcem ubiegłego roku przedstawił także ABS 9 plus, najmniejszy na świecie i najlżejszy system. Ze względu na zmiany obciążenia kół podczas gwałtownego hamowania motocyklowi grozi uniesienie tylnego koła, co zwiększa ryzyko wywrócenia się jednośladu. ABS analizuje wartości poślizgu obydwu kół i jeśli pojazdowi grozi wywrócenie się, ciśnienie hamowania w przednim kole jest obniżane. Dodatkowo w systemie zintegrowany został czujnik ciśnienia, rejestrujący ciśnienie hamowania, co wspomaga wcześniejsze rozpoznanie unoszenia się tylnego koła i szybszą reakcję. System ten znajdziemy seryjnie w tegorocznych wersjach motocykli Kawasaki Ninja ZX-10R (KIBS) i Ducati Diavel.