Legendarna marka przechodzi właśnie restrukturyzację – i to bardzo poważną – aby utrzymać się na rynku.
W marcu zwolniony został szef HD. Nowy CEO już w maju ogłosił ogólne założenia nowej strategii marki, zwanej The Rewire. Celem jest przywrócenie Harleya na właściwe tory, po ostatnich wielu latach spadków sprzedaży, popularności i konkurencyjności. Nazwę nowej strategii przetłumaczyć można na wymianę instalacji elektrycznej w urządzeniu lub po prostu „przewinięcie”.
W opublikowanej wczoraj informacji prasowej H-D informuje o planowanym zwolnieniu 700 osób.
Podobno 200 stanowisk już zostało uwolnionych – wlicza się w nie 140 pracowników fabryk w Wisconsin i Pennsylvania zwolnionych w minionym miesiącu. Kolejnych 500 miejsc pracy zniknie jeszcze do końca roku 2020.
Ze skutkiem natychmiastowym zwolniony został także CFO, dyrektor finansowy. John Olin pracował w H-D od 17 lat. Jego funkcję tymczasowo przejął skarbnik, Darrell Thomas, a firma szuka nowego CFO.
Jochen Zeitz, aktualny dyrektor zarządzający Harley-Davisona, mający na swoim koncie m.in. sukces marki Puma, powiedział:
„Znaczące zmiany są niezbędne, musimy poruszać się w nowym kierunku. Dziękuję Johnowi za poświęcenie w 17 latach pracy w firmie oraz za jego przywództwo w krytycznej fazie The Rewire.
Strategia The Rewire postępuje bardzo dobrze. Wykonujemy ważną pracę aby wyeliminować zawiłości i postawić Harley-Davisona na ścieżce do zwycięstwa.”
Szczegółowa strategia The Rewire opublikowana zostanie w tym roku, ale ogólne założenia już omawialiśmy. Pod nowym kierownictwem zmieni się model operacyjny firmy na każdym szczeblu; rewolucję przejdzie każdy segment, od sposobu podejmowania decyzji, wydawania funduszy i prowadzenia premier nowych modeli.
Harley-Davidson podejmuje właśnie decyzje trudne, ale ważne dla swojej własnej przyszłości. Trzymamy kciuki.
Zostaw odpowiedź