EICMA 2016: Premiery motocykli Ducati – mocne uderzenie (część I) - Motogen.pl

Na początku prezentacji prezes Ducati Motor Holding Claudio Domenicali przypomniał o jubileuszu marki, która w tym roku obchodzi 90-lecie. Z tej okazji m.in. wprowadzono zmiany w Muzeum Ducati, gdzie możemy teraz oglądać nie tylko motocykle wyścigowe, lecz wszystkie kluczowe produkty. Na scenie pojawili się również autorzy najświeższych sportowych sukcesów Ducati – Chaz Davies, który w tym roku zajął wprawdzie 3 miejsce w WSBK, ale wygrał sześć ostatnich wyścigów tego sezonu, oraz Andrea Dovizioso, który stanął na najwyższym podium ostatniego wyścigu MotoGP.

Prezentację nowych modeli Domenicali rozpoczął od Scramblerów, które Ducati traktuje jako osobną markę. W przyszłym roku do pięciu obecnych modeli dołączą dwa nowe. Efektem ewolucji Scramblera Classic będzie Cafe Racer, czyli „sportowa” wersja Scramblera. Numer 54 na tabliczce ma przypominać legendarnego zawodnika Ducati Bruno Spaggiari. Cechy wyróżniające to stylowe siodło, krótka owiewka i krótki przedni błotnik, tłumik Termignoni z anodyzowanego aluminium oraz brak ramy pomocniczej, przez co mocowanie tablicy rejestracyjnej znalazło się na wahaczu.

Znany nam Scrambler Urban Enduro zyska młodszego brata – Scramblera Desert Sled. O ile pozostałe motocykle spod znaku Scrambler Ducati (z wyjątkiem Scramblera Sixty2) różniły się od siebie przede wszystkim szczegółami wyglądu, to Destert Sled przeszedł wyraźniejsze zmiany konstrukcyjne. Wzmocniono ramę, żeby lepiej zachowywał się na pustynnych bezdrożach. Otrzymał też nowe, bardziej offroadowe zawieszenie. Szprychowe koła ze złotymi obręczami (przód 19’, tył 17’) i liczne drobniejsze detale, jak sety czy kierownica nadają mu też charakter motocykla na bezdroża. Siedzi się wysoko – 860 mm

Kolejny prezentowany model to Ducati Supersport, który został już pokazany na Intermot w Kolonii. My również o nim pisaliśmy.

Dla miłośników turystyki Ducati proponuje w przyszłym roku nową Multistradę 950. Mniejsza pojemność silnika nie oznacza zmniejszenia dzielności turystycznej, a tym modelem Ducati chce dotrzeć do szerszych kręgów motocyklowych turystów. Napędza go silnik Testastretta L-twin o pojemności 937 ccm. W seryjnym wyposażeniu ABS i kontrola trakcji Ducati. Zawieszenie w pełni regulowane.

O pozostałych premierach Ducati na EICMA 2016, także tej najgorętszej, napiszemy jeszcze dziś.

Więcej o motocyklach Ducati