Barton NXT 125: jeszcze pitbike, a już cross – wstęp do offroadu! - Motogen.pl

Barton NXT 125 jest łącznikiem pomiędzy małymi pitbike’ami oraz dużymi motocyklami crossowymi. To świetny wstęp do offroadu dla młodzieży, a także dobry motocykl treningowy dla dorosłych.

Barton NXT 125 – pitbike czy cross?

NXT 125 od Bartona to motocykl łączący świat pitbike’ów oraz motocykli crossowych. Małe motocykle offroadowe typu „pitbike” w ostatnich latach zyskały sobie ogromną popularność. Nic dziwnego – są lekkie i wytrzymałe, a przy tym tanie w zakupie i eksploatacji. Oferują świetne właściwości terenowe, a dzięki swojej niewielkim gabarytom, każdy odnajdzie się za ich sterami. Dla młodzieży będzie to świetny wstęp do rozwijania swojej offroadowej pasji. Z kolei dorośli znajdują w pitbike’ach kolejne zastosowania – idealnie nadają się na motocykl do trenowania swoich umiejętności, albo do zwyczajnej offroadowej zabawy bez nadmiernych zobowiązań i zagrożeń.

Barton NXT 125 jest motocyklem typu pitbike na stosunkowo dużej (jak na pitbike) ramie, na stosunkowo dużych kołach 17 i 14 cali z przodu i z tyłu, z kanapą na wysokości 830 mm. Jednak w porównaniu do pełnowymiarowych motocykli crossowych, NXT 125 bez wątpliwości pozostaje niewielki – zamiast przerażać, zaprasza do zabawy!

Zdjęcia – Barton NXT125 w akcji:

Barton NXT 125 – silnik, podwozie, obsługa

Do stalowej, wytrzymałej ramy zamontowano jednocylindrowy silnik 4-suwowy o pojemości 125 ccm, dysponujący mocą niespełna 9 KM. Charakteryzuje się wysoką trwałością i ponadprzeciętną łatwością w obsłudze eksploatacyjnej. Warto zaznaczyć, że NXT125 już fabrycznie wyposażony jest w wysokiej jakości gąbkowy filtr powietrza – taki filtr jest elementem niezbędnym, aby zapewnić silnikowi odpowiednią dostawę powietrza, chroniąc jednocześnie przed zatkaniem piachem, brudem i kurzem.

Moc przekazywana jest na tylne koło za pomocą łańcucha, a wcześniej przez 4-biegową skrzynię. Sprzęgło jest tutaj klasyczne, obsługiwane dźwignią przy lewej manetce. Dzięki temu każdy trening w offroadzie stanie się znacznie skuteczniejszy, niż w przypadku pojazdów ze sprzęgłem automatycznym – a to dlatego, że praca sprzęgłem to także ważny element jazdy terenowej!

NXT 125 posiada instalację elektryczną, co pozwoliło na zastosowanie elektrycznego rozrusznika obsługiwanego przyciskiem. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia życie, gdy silnik zgaśnie na przeszkodach terenowych, przy intensywnej jeździe. Akumulator umieszczony został pod kanapą – w miejscu z łatwym dostępem. Dla chętnych obecny pozostaje rozrusznik nożny – trening „kopania” kickstarterem nigdy nie zaszkodzi, a może się przydać w razie ekstremalnych przygód offroadowych. NXT 125 aż zachęca do tego, aby przesuwać granice swoich umiejętności w jeździe terenowej.

NXT 125 Barton: wymiary, zawieszenie

Barton NXT 125 waży zaledwie 75 kilogramów, a z taką masą poradzi sobie każdy motocyklista, niezależnie od wieku. Niska waga to kolejny sprzymierzeniec z walce z offroadowymi wyzwaniami. Wymiary tego motocykla to 162 cm długości, 102 cm wysokości i 73 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 115 cm, co jest świetnym kompromisem pomiędzy zwinnością i stabilnością.

Fabrycznie zamontowane opony mają rozmiary 70/100-17 z przodu oraz 90/100-14 z tyłu. Zapewniają odpowiednią przyczepność przy uniwersalnym zastosowaniu offroadowym. Dzięki popularnym rozmiarom felg, późniejsze dokupienie nowych opon (także z różną wersją bieżnika, odpowiednią dla własnych preferencji) będzie łatwością.

Na obu osiach pracują hamulce hydrauliczne, z tarczami o średnich 190 mm. Przednie zawieszenie Bartona NXT 125 to solidny widelec typu USD zapewniający odpowiednie wyczucie i tłumienie w offroadzie. Z tyłu pracuje pojedynczy, centralnie umieszczony amortyzator.

Dla kogo Barton NXT125 – czy warto?

Barton NXT125 jest idealnym motocyklem dla różnych grup motocyklistów. Początkujący i młodzi nauczą się na nim jeździć w terenie. Dla starszych i doświadczonych motocyklistów, NXT 125 będzie świetną maszyną treningowo-rozrywkową. Biorąc pod uwagę niezłą trwałość oraz cenę niespełna 4600 złotych, nie ma się nad czym zastanawiać – tylko brać i jeździć.

Najbliższy salon Barton, a także więcej motocykli offroadowych i szosowych znajdziesz na barton-motors.pl/ .


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany