Spis treści
Włoski importer Suzuki przygotował 7 wspaniałych malowań GSX-R1000R, na cześć 7 tytułów mistrzowskich – także tego zdobytego przez Joana Mira w 2020 dla Suzuki! Który najładniejszy?
W minionym sezonie MotoGP 2020, zespół Suzuki dokonał czegoś, czego jeszcze kilka sezonów wstecz ciężko było się spodziewać – dowiózł mistrzostwo świata. Tytuł zgarnął Joan Mir. Było to jednocześnie siódme mistrzostwo dla producenta z Hamamatsu.
Z okazji mistrzostwa włoski importer Suzuki przygotował specjalne wersje modelu GSX-R1000R. Nazywają się Legend Edition i dostępne są w siedmiu odmianach kolorystycznych, odwzorowujących malowania dla kolejnych tytułów mistrzowskich w GP500 i dzisiejszym MotoGP:
– Barry Sheene (1976 oraz 1977),
– Marco Lucchinelli (1981),
– Franco Uncini (1982),
– Kevin Schwantz (1993),
– Kenny Roberts Jr. (2000),
– Joan Mir (2020).
Swojego wyjątkowego GSX-R1000R zamówić można w jednej z siedmiu odsłon kolorystycznych. Każdy jest z tłumikiem Akrapovič oraz z nakładką siedzenia pasażera w kolorze.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/kevin-schwantz-suzuki-1024x690.jpg)
Gixxery w wersji Legend Edition zamówić można przez włoskiego importera Suzuki na stronie moto.suzuki.it lub we włoskich salonach suzuki. Każdy z nich kosztuje 22 500 Euro z VAT (czyli ponad 102 000 zł), a do zamówienia wymagana jest wpłata depozytu 500 Euro. Oferta obowiązuje do 31 stycznia 2021 lub do wyczerpania zapasów.
Który najładniejszy? Jędrzejak wybiera Barrego Sheena z ’77 lub ewentualnie Kevina Schwantza.
Legend Edition – siedem Gixerów ku chwale 7 tytułów mistrzowskich
Barry Sheene – 1976:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Barry-Sheene-1976-1024x576.jpg)
Barry Sheene – 1977:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Barry-Sheene-1977-1024x576.jpg)
Marco Lucchinelli – 1981:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Marco-Lucchinelli-1981-1024x576.jpg)
Franco Uncini 1982:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Franco-Uncini-1982-1024x576.jpg)
Kevin Schwantz – 1993:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Kevin-Schwantz-1993-1024x576.jpg)
Kenny Roberts Jr. – 2000:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Kenny-Roberts-Jr-2000-1024x576.jpg)
Joan Mir – 2020:
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Suzuki-GSX-R1000R-Legend-Edition-Joan-Mir-2020-1024x576.jpg)
GSX-R1000 z Euro 5?
Wszystko wskazuje na to, że litrowy Gixer nie zostanie dopasowany do normy Euro 5 obowiązującej od 1 stycznia 2021 r. Nie znamy aktualnych rozporządzeń we Włoszech, ale wspomniane Gixery dostarczane będą albo z rejestracją przed Nowym Rokiem, albo zgodnie z tak zwaną „Końcową Partią Produkcyjną” dostępną w pierwszych miesiącach 2021.
Zobacz też – nasz test drogowy Gixxera 1000 2020:
Zostaw odpowiedź