Sprzedaż motocykli Victory i Indian rośnie - Polaris podsumowuje kwartał - Motogen.pl

Działając na wielu polach trzeba liczyć się z tym, że w jednym miejscu mogą pojawić się zyski, a w drugim – straty. Tak właśnie jest w przypadku Polarisa. Sprzedaż pojazdów terenowych i skuterów śnieżnych spadła o 9%, a sprzedaż motocykli wzrosła o 18%. Solą w oku marki były akcje serwisowe, na które Polaris wydał 30 milionów dolarów i dotyczyły one właśnie pojazdów terenowych. Tylko w tym miesiącu Polaris wezwał do serwisu 133 tysięcy pojazdów ATV z powodu ryzyka pożaru. Dotychczas zapłonowi uległo 160 pojazdów i odnotowano jedną ofiarę śmiertelną. Oczywiście są również dobre strony tych strat, ponieważ Polaris stale inwestuje w nowe fabryki i kanały dystrybucji.

W pierwszym kwartale 2016 roku Polaris sprzedał dobra o wartości 983 milionów dolarów, co dało spadek o 5% – czyli 46,9 mln dolarów. Sprzedaż motocykli zamknęła się na poziomie 188 milionów dolarów. Najlepiej poradziła sobie marka Indian, która odnotowała na amerykańskim rynku wzrost sprzedaży aż o 50%. Wzrosła również sprzedaż motocykli Victory oraz pojazdów Slingshot.  Sprzedaż terenowych czterokołowców spadła o 12%. Koszty operacyjne z kolei wzrosły o 20%. Ceny akcji wzrosły od stycznia o 12%.

W prognozach na ten rok Polaris zakłada spadek sprzedaży swoich pojazdów o 2 do 3 procent.

Więcej o motocyklach Polaris Autor: Wojciech Grzesiak