Ducati robi bardzo dużo szumu dookoła swojej najnowszej, zbliżającej się premiery. No ale nic dziwnego, bo będzie to wyjątkowo ważny model w gamie włoskiego producenta.
Chodzi oczywiście o zupełnie nową Multistradę V4. Doniesienia wskazują, że silnik został przebudowany na potrzeby zastosowań turystyczno-offroadowych i podobno należy spodziewać się 1158 ccm pojemności oraz 170 KM mocy. Ducati zapowiada także, że interwały serwisowe będą rekordowo długie jak na standardy motocyklowe.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/10/1706-03-editorial-img-16-9-1920x1080-1-1024x576.jpg)
W odróżnieniu od poprzedniego modelu, nowa Multistrada V4 ma posiadała także zdolności do zjechania z asfaltu.
Włosi pochwalili się oficjalnie, że pełna premiera modelu nastąpi 4 listopada, szczegóły dotyczące silnika ujawnione zostaną 15 października, ale Multistrada V4 została skierowana na taśmy produkcyjne już teraz.
W komunikacie prasowym Ducati podkreśla, że będzie to pierwszy motocykl z fabrycznie zastosowanymi radarami. Wraz z kilkoma zdjęciami, Włosi tłumaczą, jak radary będą działały.
Jak działają radary?
Radary są kompaktowe. Mają wymiary 70 x 60 x 28 mm i perfekcyjnie mieszczą się konstrukcji motocykla. Ważą tylko 190 gramów. Jeden jest z przodu pomiędzy reflektorami, drugi jest z tyłu nad rejestracją.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/10/1706-02-editorial-img-default-1330x1200-1-1024x924.jpg)
Przedni radar kontroluje zachowanie adaptacyjnego tempomatu (ACC – Adaptive Cruise Control). Sterując hamowaniem i przyspieszaniem, motocykl samodzielnie dobiera odstęp od poprzedzającego pojazdu. Odstęp dobrać można w 4 poziomach, a tempomat działa w zakresie prędkości 30-160 km/h.
System jest już popularny w samochodach, ale teraz rozwinięty i dopasowany został do motocykli. Szczególne zmiany to ograniczenie automatycznego przyspieszania i hamowania, aby zapewnić motocykliście pełną kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji. Tempomat adaptacyjny będzie szczególnie przydatny na długich przejazdach autostradowych.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/10/1706_SOP_1330x768-1024x591.jpg)
Tylny radar potrafi wykryć i ostrzec przed pojazdami znajdującymi się w tak zwanym martwym punkcie – czyli w obszarze, którego nie widać bezpośrednio w lusterkach. System BSD – Blind Spot Detection potrafi także ostrzegać przed pojazdami nadjeżdżającymi od tyłu z dużą prędkością.
Więcej szczegółów o Multistradzie V4 już niebawem. Przy okazji należy wspomnieć, że podobne systemy radarów pojawią się także u konkurencji (KTM, Harley-Davidson, Kawasaki…).
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/10/1706-01-editorial-img-16-9-1920x1080-1-1024x576.jpg)
Zostaw odpowiedź