Pozory mylą – Policja ostrzega - Motogen.pl

Uzbrojony w ochraniacze wojownik Ninja na motocyklu, którego zobaczysz dziś po drodze do domu lub pracy, może okazać się młodą mamą, ratownikiem medycznym, księdzem lub strażakiem. Pozory mylą, ostrzega Policja Śląska w kolejnej, trzeciej już odsłonie Kampanii Motocyklowej „Szacunek + Zrozumienie + Rozwaga = Bezpieczeństwo” pokazując zdjęcia piątki motocyklistów w strojach codziennych oraz motocyklowych.

Te zdjęcia nie wymagają komentarzy. Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród osób z różnych grup społecznych i zawodowych, Polacy wierzą, że zdecydowana większość motocyklistów to młodzi, gniewni dawcy organów. Tymczasem w ostatnich kilku latach obserwujemy dynamiczny wzrost społeczności motocyklistów nowej ery. Są to często osoby jeżdżące motocyklem w swojej młodości, powracające do pasji po 10, 20 latach, zamożniejsze i doświadczone za kierownicą.

„Tacy motocykliści przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa – zakładają odpowiedni stój, ochraniacze, bardzo dobre kaski, dbają o swoje motocykle pod kątem przeglądów, zmiany opon oraz stanu zawieszenia i hamulców, a także często biorą udział w szkoleniach podnoszących technikę jazdy” – mówi podkomisarz Mirosław Dybich z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. „Te osoby zupełnie nie wpisują się w powszechny stereotyp motocyklisty, a jest ich na drogach coraz więcej” – dodaje policjant.

„Te zdjęcia mają sprowokować do myślenia, a nie wiernie oddać proporcje grup zawodowych wśród motocyklistów. Faktycznie rzadko spotkamy wyłącznie takich motocyklistów na drodze, z księdzem na czele, jednak chcieliśmy pokazać, że sprawa nie jest oczywista i zanim przypniemy komuś łatkę, należałoby sprawdzić kim faktycznie jest. Pozory mylą” – mówi podkomisarz Dybich.

Co ciekawe, Mirosław Dybich, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii motocyklowej z ramienia śląskiej Policji, sam motocyklistą nie jest. „W naszych działaniach nie chodzi o realizację własnych potrzeb wizerunkowych tylko o bezpieczeństwo dużej grupy ludzi. Kto wie jednak, czy w trakcie kampanii nie dołączę do tego zacnego grona” – śmieje się podkomisarz.

Zdjęcia wykonane przez Tomasza Pluszczyka w warsztacie MotoHybrid w Zabrzu według pomysłu OktanMedia.pl. Wszystkie osoby na zdjęciu (oprócz rocznej Tosi w wózeczku) to motocykliści: Julia, Grzegorz, Angela, Grzegorz, Mariusz. Rozglądaj się. Możesz spotkać ich dzisiaj na drodze.

KampaniaSzacunek + Zrozumienie + Rozwaga = Bezpieczeństwo” Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach ma na celu zwiększyć bezpieczeństwo na drodze motocykli i samochodów osobowych. Do kampanii dołączają instytucje i firmy, które chcą mieć wpływ na lepszą współpracę obu grup kierowców na drodze. Partnerami merytorycznymi kampanii są Stowarzyszenie 'Na Drodze’, Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, MotoHybrid. Patronat medialny objął Dziennik Zachodni, TVS oraz portal Motogen.pl.