Spis treści
Przejechaliśmy się wyłącznie po parkingu, ale już zdążyliśmy się podjarać… Aprilia RS660 zapowiada się na przekozacki motocykl! Znamy zapowiedzi dotyczące dostaw do klientów, jazd testowych oraz ceny.
Aprilia RS660 była (a w zasadzie wciąż jest) motocyklem wielce wyczekiwanym. Włosi przygotowywali go od dawna, po sieci krążyło wiele przecieków. RS660 został oficjalnie częściowo zaprezentowany w listopadzie 2019 r., natomiast zapisy na zakup ruszyły we wrześniu 2020 roku.
RS660 ma być motocyklem lekkim i zwinnym, zapewniającym wysoki komfort w podróży i w użytku miejskim, o sportowym wyglądzie oraz o dynamicznym charakterku pozwalającym na wypady na tory wyścigowe. Niewielka Aprilia napędzana jest silnikiem 2-cylindrowym, rzędowym o mocy 100 KM, momencie 67 Nm. Waży zaledwie 169 kg na sucho.
RS660 już w Polsce!
Kilka dni temu do Polski trafił pierwszy i póki co jedyny egzemplarz Aprilii RS660. Zajmie honorowe miejsce w salonie Liberty Motors w Piasecznie pod Warszawą (klik), gdzie już możecie go oglądać.
Zanim jednak nowiutki RS 660 trafił na podest salonu, miałem okazję pomacać ten motocykl, odpalić go, a nawet przejechać się… ale tylko po parkingu dookoła salonu. A nasz fotograf Tomazi strzelił kilka wypasionych zdjęć.
Pierwsze, nasze zdjęcia Aprilii RS660 – fot. Tomazi.pl:
Pierwsza przejażdżka…
Połączenie temperatury 4 st. C, braku ubezpieczenia, śliskich nowych opon oraz kostki brukowej nie zachęcało do szaleństw. Poza tym przejechałem zaledwie kilkaset metrów. Dlatego niniejszego artykułu nie warto nazywać nawet „oficjalnymi pierwszymi wrażeniami”…
A jednak moje pierwsze wrażenia są takie, że jestem zachwycony! Aprilia RS660 wygląda nowocześnie i lekko. Wielowarstwowa, aerodynamiczna owiewka zwala z nóg. LEDy z przodu i z tyłu wyglądają jeszcze lepiej niż na zdjęciach, a już w zdjęciach można się zakochać.
Układ wydechowy zasługuje na owacje stojące. Po pierwsze, jego kształt perfekcyjnie dopasowany został do lekkich, ale agresywnych linii motocykla. Tłumik trochę udaje owiewkę, kończy się pod silnikiem, a końcówki skierowane są na obie strony. No a dźwięk rzędowej dwójki to poezja śpiewana! Brzmi, tzn. GRZMI wyśmienicie, gardłowo, poważnie. Czyli jednak da się połączyć normę Euro 5 z dobrym dźwiękiem i wyglądem.
Uważam, że RS660 jest (jak na kilkaset metrów przejechanych po parkingu) wygodny i lekki. W prowadzeniu wykazuje wysoką intuicyjność oraz zwrotność. Na gaz reaguje płynnie i bez szarpnięć. Bardzo, ale to bardzo nie mogę doczekać się pełnoprawnych testów prasowych!
Kiedy jazdy testowe? Kiedy dostawa? Cena?
Polski importer Aprilii zapowiada, że pierwsze jazdy testowe dla klientów mają ruszyć wraz z początkiem sezonu, czyli w okolicach wiosny 2021.
Na zakup motocykla można już się zapisywać, aby zająć jak najwyższe miejsce w kolejce. Dostawy do salonów i do klientów planowane są na okolice marca 2021. Póki co cena RS660 2021 nie jest jeszcze znana, ale nie powinna przekroczyć poziomu 50 000 złotych.
Dowiedzieliśmy się, że póki co w Polsce będzie tylko jedna sztuka RS660, chociaż z czasem ich przybędzie. Nową Aprilię możecie już podziwiać w salonie Liberty Motors w Piasecznie pod Warszawą (klik).
Dane techniczne – Aprilia RS 660
Silnik | Aprilia, skierowany do przodu, rzędowy, 2-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, cichy i łańcuchowy napęd rozrządu z prawej strony, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Średnica x skok cylindra | 81 x 63,93 mm |
Pojemność | 659 cm3 |
Kompresja | 13,5 : 1 |
Moc maksymalna | 100 KM (73,5 kW) @ 10500 obr/min |
Moment obrotowy | 67 Nm @ 8500 obr/min |
Zasilanie | Airbox z bocznym dolotem, dwie przepustnice 48 mm, Ride-by-Wire |
Zapłon | Elektryczny |
Smarowanie | Mokra miska olejowa |
Skrzynia biegów | 6 biegów z Aprilia Quick Shift w górę i w dół |
Sprzęgło | Wielotarczowe w kąpieli olejowej, z systemem antyhopping |
Przekazanie napędu | Łańcuch, zębatki 17/43 |
Elektronika | 6-osiowa platforma inercyjna; system APRC zawierający ATC, AWC, AEB, AEM, ACC; 5 trybów jazdy |
Rama | Podwójna okalająca aluminiowa ze zdejmowanym tylnym siedzeniem |
Przednie zawieszenie | Widele Kayaba USD o śr 41 mm; sprężyna powrotna; aluminowe mocowanie zacisków radialnych; regulacja tłumienia kompresji i odbicia oraz wstępnego naprężenia sprężyny; skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | Aluminiowy wahacz z niesymetrycznymi wspornikami; amortyzator pojedyczny z regulowaną sprężyną powrotną; regulacja tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny; skok 130 mm. |
Przedni hamulec | Dwie tarcze o śr. 320 mm; radialnie mocowane zaciski Brembo z 4 przeciwstawnymi tłoczkami o śr 32 mm; radialna pompa, przewody w metalowym oplocie. |
Tylny hamulec | Tarcza o śr. 220 mm; zacisk Brembo z dwoma oddzielnymi tłoczkami o śr. 34 mm; pompa ze zintegrowanym zbiorniczkiem; przewody w metalowym oplocie. |
ABS | Cornering ABS z wieloma mapami |
Koła | Stop aluminium; przód 3,5×17; tył 5,5×17 |
Opony | Bezdętkowe, radialne; przód 120/70 ZR 17; tył 180/55 ZR 17 (zamiennie 180/60 ZR 17) |
Rozstaw osi | 1370 mm |
Długość | 1995 mm |
Szerokość | 745 mm |
Wysokość kanapy | 820 mm |
Kąt główki ramy | 24,1 st. |
Wyprzedzenie przedniego koła | 104,6 mm |
Waga w stanie gotowym do jazdy | 183 kg |
Waga na sucho | 169 kg |
Spalanie | 4,9 litra / 100 km |
Emisja CO2 | 116 g / km |
Zbiornik paliwa | 15 litrów (wliczając 4 litry rezerwy) |
Zostaw odpowiedź