Przejechaliśmy się wyłącznie po parkingu, ale już zdążyliśmy się podjarać… Aprilia RS660 zapowiada się na przekozacki motocykl! Znamy zapowiedzi dotyczące dostaw do klientów, jazd testowych oraz ceny.

Aprilia RS660 była (a w zasadzie wciąż jest) motocyklem wielce wyczekiwanym. Włosi przygotowywali go od dawna, po sieci krążyło wiele przecieków. RS660 został oficjalnie częściowo zaprezentowany w listopadzie 2019 r., natomiast zapisy na zakup ruszyły we wrześniu 2020 roku.

RS660 ma być motocyklem lekkim i zwinnym, zapewniającym wysoki komfort w podróży i w użytku miejskim, o sportowym wyglądzie oraz o dynamicznym charakterku pozwalającym na wypady na tory wyścigowe. Niewielka Aprilia napędzana jest silnikiem 2-cylindrowym, rzędowym o mocy 100 KM, momencie 67 Nm. Waży zaledwie 169 kg na sucho.

RS660 już w Polsce!

Kilka dni temu do Polski trafił pierwszy i póki co jedyny egzemplarz Aprilii RS660. Zajmie honorowe miejsce w salonie Liberty Motors w Piasecznie pod Warszawą (klik), gdzie już możecie go oglądać.

Zanim jednak nowiutki RS 660 trafił na podest salonu, miałem okazję pomacać ten motocykl, odpalić go, a nawet przejechać się… ale tylko po parkingu dookoła salonu. A nasz fotograf Tomazi strzelił kilka wypasionych zdjęć.

Pierwsze, nasze zdjęcia Aprilii RS660 – fot. Tomazi.pl:

Pierwsza przejażdżka…

Połączenie temperatury 4 st. C, braku ubezpieczenia, śliskich nowych opon oraz kostki brukowej nie zachęcało do szaleństw. Poza tym przejechałem zaledwie kilkaset metrów. Dlatego niniejszego artykułu nie warto nazywać nawet “oficjalnymi pierwszymi wrażeniami”…

A jednak moje pierwsze wrażenia są takie, że jestem zachwycony! Aprilia RS660 wygląda nowocześnie i lekko. Wielowarstwowa, aerodynamiczna owiewka zwala z nóg. LEDy z przodu i z tyłu wyglądają jeszcze lepiej niż na zdjęciach, a już w zdjęciach można się zakochać.

Układ wydechowy zasługuje na owacje stojące. Po pierwsze, jego kształt perfekcyjnie dopasowany został do lekkich, ale agresywnych linii motocykla. Tłumik trochę udaje owiewkę, kończy się pod silnikiem, a końcówki skierowane są na obie strony. No a dźwięk rzędowej dwójki to poezja śpiewana! Brzmi, tzn. GRZMI wyśmienicie, gardłowo, poważnie. Czyli jednak da się połączyć normę Euro 5 z dobrym dźwiękiem i wyglądem.

Uważam, że RS660 jest (jak na kilkaset metrów przejechanych po parkingu) wygodny i lekki. W prowadzeniu wykazuje wysoką intuicyjność oraz zwrotność. Na gaz reaguje płynnie i bez szarpnięć. Bardzo, ale to bardzo nie mogę doczekać się pełnoprawnych testów prasowych!

Kiedy jazdy testowe? Kiedy dostawa? Cena?

Polski importer Aprilii zapowiada, że pierwsze jazdy testowe dla klientów mają ruszyć wraz z początkiem sezonu, czyli w okolicach wiosny 2021.

Na zakup motocykla można już się zapisywać, aby zająć jak najwyższe miejsce w kolejce. Dostawy do salonów i do klientów planowane są na okolice marca 2021. Póki co cena RS660 2021 nie jest jeszcze znana, ale nie powinna przekroczyć poziomu 50 000 złotych.

Dowiedzieliśmy się, że póki co w Polsce będzie tylko jedna sztuka RS660, chociaż z czasem ich przybędzie. Nową Aprilię możecie już podziwiać w salonie Liberty Motors w Piasecznie pod Warszawą (klik).

Dane techniczne – Aprilia RS 660

SilnikAprilia, skierowany do przodu, rzędowy, 2-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, cichy i łańcuchowy napęd rozrządu z prawej strony, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok cylindra81 x 63,93 mm
Pojemność659 cm3
Kompresja13,5 : 1
Moc maksymalna 100 KM (73,5 kW) @ 10500 obr/min
Moment obrotowy67 Nm @ 8500 obr/min
ZasilanieAirbox z bocznym dolotem, dwie przepustnice 48 mm, Ride-by-Wire
ZapłonElektryczny
SmarowanieMokra miska olejowa
Skrzynia biegów6 biegów z Aprilia Quick Shift w górę i w dół
Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, z systemem antyhopping
Przekazanie napęduŁańcuch, zębatki 17/43
Elektronika6-osiowa platforma inercyjna; system APRC zawierający ATC, AWC, AEB, AEM, ACC; 5 trybów jazdy
RamaPodwójna okalająca aluminiowa ze zdejmowanym tylnym siedzeniem
Przednie zawieszenieWidele Kayaba USD o śr 41 mm; sprężyna powrotna; aluminowe mocowanie zacisków radialnych; regulacja tłumienia kompresji i odbicia oraz wstępnego naprężenia sprężyny; skok 120 mm
Tylne zawieszenieAluminiowy wahacz z niesymetrycznymi wspornikami; amortyzator pojedyczny z regulowaną sprężyną powrotną; regulacja tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny; skok 130 mm.
Przedni hamulecDwie tarcze o śr. 320 mm; radialnie mocowane zaciski Brembo z 4 przeciwstawnymi tłoczkami o śr 32 mm; radialna pompa, przewody w metalowym oplocie.
Tylny hamulecTarcza o śr. 220 mm; zacisk Brembo z dwoma oddzielnymi tłoczkami o śr. 34 mm; pompa ze zintegrowanym zbiorniczkiem; przewody w metalowym oplocie.
ABSCornering ABS z wieloma mapami
KołaStop aluminium; przód 3,5×17; tył 5,5×17
OponyBezdętkowe, radialne; przód 120/70 ZR 17; tył 180/55 ZR 17 (zamiennie 180/60 ZR 17)
Rozstaw osi1370 mm
Długość1995 mm
Szerokość745 mm
Wysokość kanapy820 mm
Kąt główki ramy24,1 st.
Wyprzedzenie przedniego koła104,6 mm
Waga w stanie gotowym do jazdy183 kg
Waga na sucho169 kg
Spalanie4,9 litra / 100 km
Emisja CO2116 g / km
Zbiornik paliwa15 litrów (wliczając 4 litry rezerwy)
Więcej w Motocykle, Testy Moto, Wyróżnione
BMW S 1000 R 2021: bardzo lekki, ale nie najmocniejszy [dane, zdjęcia, film, opis]

BMW S 1000 R staje się zupełnie nowy. Jest lekki (nawet 194 kg z paliwem!), ma nowe podwozie, odświeżoną stylistykę...

Zamknij