Nowość 2021: APRILIA TUONO 660 zaprezentowana (budowa, dane techniczne) - Motogen.pl

Długo oczekiwany model Tuono 660 – prezentowany w ramach światowej premiery online na aprilia.com – przenosi legendarne Tuono V4 do segmentu silników o średniej pojemności.

Potomek bezkonkurencyjnego Tuono V4 1100 łączy w sobie łatwą do opanowania moc i lekkość, zapewniając doskonałą wydajność dostępną dla każdego. Wyrafinowana rama oraz zaawansowana technologia czerpią bezpośrednio z „dużego” Tuono.

Aprilia Tuono 660 to nowoczesna koncepcja wszechstronnego, łatwego i przyjemnego motocykla sportowego na co dzień, którą Aprilia wprowadza dla nowego pokolenia entuzjastów jednośladów.

Aprilia była pierwszą marką, która stworzyła swojego Naked’a z technologii użytej do wyprodukowania motocykla sportowego na tor. Tak powstały pierwsze Tuono 1000 V2, a następnie wyjątkowa seria V4 zapewniająca niezrównane osiągi i wydajność.

Historia zatacza koło, bo to właśnie z koncepcji Tuono 660 powstał RS 660 (choć został on zaprezentowany jako pierwszy), dzieląc podobne technologiczne rozwiązania. Tuono ma być jeszcze bardziej ulicznym i codziennym motocyklem z wyższą kierownicą, która zapewnia idealną ergonomię oraz naturalną i wygodną pozycję podczas jazdy.

Aprilia Tuono 660 dzieli pierwotne założenia z RS 660. Lekki i wydajny motocykl zapewnia doskonały stosunek mocy do masy ze swoją wagą 183kg i mocą 95KM. Tuono może stać się również idealnym wyborem dla początkujących motocyklistów, dzięki wersji o mocy 35kW dostępnej na A2. To również idealny wybór dla przesiadających się z mniejszych pojemności, zapewniając zabawę na drodze na najwyższym poziomie, bez obawy o okazjonalne wypady na tor, gdzie poradzi sobie równie dobrze.

Tuono 660 dzierży ten sam agresywny i sportowy styl, co rodzina Tuono. Zmniejszone rozmiary, ale równie piękny design pozwala podkreślić jego dynamiczny charakter. Podobnie jak RS 660, nowe Tuono wykorzystuje innowacyjną koncepcję podwójnej owiewki z funkcją skrzydła aerodynamicznego, które zostało udoskonalone po dogłębnych badaniach w tunelu aerodynamicznym. Stylistyczne powiązanie z RS 660 to również potrójny reflektor LED ze światłami do jazdy dziennej.

Tuono 660 to również wspaniała konstrukcja zapewniająca lekkość i precyzję, dzięki ramie i wahaczowi z odlewanego aluminium oraz regulowanemu zawieszeniu Kayaba.

Tym co odróżnia Tuono 660 od RS jest wysoka kierownica i właściwości podwozia, zachowując jednak pełną responsywność, zwinne prowadzenie i pełną kontrolę na torem jazdy.

Dwucylindrowy, rzędowy silnik w Tuono 660 został wykorzystany jako element nośny, dzięki czemu podwozie to zwarta, lekka i sztywna konstrukcja. To wszystko jest wynikiem doświadczeń zdobytych na potężnej Aprilii V4, z której zaczerpnięto filozofię i podstawowe koncepcje techniczne.

Również elektronika jest najwyższej klasy, wyższej niż niektóre motocykle z klasy Superbike! Wśród najciekawszych funkcji mamy; Ride-by-Wire oraz zmodernizowany system APRC obejmujący m.in. wielopoziomową kontrolę trakcji, ABS, anti wheelie, tempomat, regulację siły hamowania silnikiem oraz wiele map pracy silnika. Dla prostszego i bardziej intuicyjnego zarządzania wszystkimi elementami Aprilia posiada zmodernizowany panel kontrolny przy lewej manetce, dzięki któremu w łatwy sposób kierowca jest w stanie dostosować parametry poszczególnych funkcji wyświetlanych na dużym i czytelnym ekranie TFT.

Tuono, tak jak RS 660, posiada pięć trybów jazdy (trzy przeznaczone na drogę i dwa na tor), z których część jest już dostrojona i pozwala szybko przełączyć ustawienia w zależności od stylu jazdy oraz po jednym na drogę i tor, które można całkowicie zmodyfikować według własnych preferencji.

Tuono 660 będzie dostępne w trzech wariantach kolorystycznych: Concept Black, Iridium Grey oraz zupełnie nowym i futurystycznym złotym Acid Gold, które mogliśmy zaobserwować w RS 660.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany