Nowy rekord prędkości na motocyklu z pasażerem! Pomógł... silnik V10 z Vipera! - Motogen.pl

Blisko 300 km/h z pasażerem na motocyklu bez owiewek… ale za to z silnikiem V10 o mocy 500 KM!

Słysząc w jednym zdaniu słowa „motocykl” oraz „Viper”, pierwszym co przychodzi do głowy, jest Dodge Tomahawk. Czyli motocykl koncepcyjny, opracowany przez markę Dodge w 2003 roku, w którym wykorzystano silnik V10 ze sportowego Vipera. Była to prawdziwa bestia. Teoretyczna prędkość maksymalna miała wynosić ponad 400 mph (ponad 640 km/h), ale w praktyce nikt tego nie sprawdził – legenda głosi, że nikt się nie odważył.

Motocykl z silnikiem V10 Viper zbudowany… samodzielnie!

W dzisiejszej historii także występuje motocykl z silnikiem V10 pochodzącym z Vipera, ale nie jest to Dodge Tomahawk. Jest to motocykl zbudowany samodzielnie, w garażu, przez pewnego brytyjskiego fanatyka motoryzacji. Gość nazywa się Allen Millyard, a swój motocykl stworzył 13 lat temu.

W odróżnieniu od Tomahawka, motocykl Allena ma 2 koła i klasyczne zawieszenie. 8-litrowy silnik V10 produkuje 500 KM mocy, a cały motocykl waży ogromne 600 kg.

Dopiero w tym roku Allen wpadł na szalony pomysł – a gdyby tak ustanowić rekord prędkości jazdy na motocyklu z pasażerem?!

Rekord: 295 km/h na motocyklu z pasażerem!

Allen zaprosił do wyczynu swojego kolegę, jest nim Henry Cole, zgodził się natychmiast. Obaj panowie prowadzą program motocyklowy The Motorbike Show w brytyjskim ITVX.

Próba odbyła się na lotnisku Elvington podczas UK & ITA International Speed Week. Pas startowy ma 3 km długości, a to dobrze, bo osiągnięcie pełnej prędkości ze startu zatrzymanego we dwóch na 600-kilogramowym motocyklu pochłonęło 2 kilometry!

Udało się! Nowy rekord prędkości jazdy motocyklem w tandemie, ustanowiony przez Allena Millyarda oraz Henry’ego Cole’a, wynosi 183,5 mph, czyli 295,31 km/h!

Poprzedni rekord (z 2011 roku) został pobity o ok. 4 km/h. Allen i Henry już zapatrują się na pobicie bariery 200 mph. Jak powiedział Allen, jest to wyłącznie kwestia innego zestrojenia przeniesienia napędu:

„Miałem źle ustawione zębatki. Teraz ustawiłem je na 225 mph przy 5000 rpm. Gdybym ustawił zębatki na 200 mph przy 500 rpm, zrobilibyśmy to!”.

Allen wrzucił na swojego YT nagranie z inspekcji technicznej przed próbą oraz z kilku przejazdów, ale pełne nagrania z bicia rekordu można obejrzeć w odcinku S12E05 programu The Motorbike Show na platformie ITVX.

Zapytany przez MCN jak to jest jechać z pasażerem przy prędkości blisko 300 km/h, Allen odpowiedział:

„To jak mieć duży kufer centralny na motocyklu, ale pełny cementu. Jechałem bardzo ostrożnie i progresywnie przyspieszałem przez wszystkie próby.

Wielki szacun dla Herny’ego za to, że się zgodził. Pokazał pełne zaufanie do mojej jazdy oraz mojego ręcznie zbudowanego motocykla, co jest niezwykle pochlebne.

Wiedziałem, że będzie solidnym pasażerem i nie spanikuje, co znacznie zdestabilizowałoby motocykl, a to miałoby katastrofalne konsekwencje przy ogromnej prędkości.”

Panowie już zapatrują się na pobicie bariery 200 mph.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany