Flagowe okręty turystyczne Hondy otrzymały na 2021 rok niewielkie aktualizacje. Chociaż osiągi silnika pozostały na identycznym poziomie skoncentrowano się na poprawie funkcjonalności. Efektem ubocznym jest przy tym wzrost masy i tak ciężkiego już, motocykla.

Norma Euro 5 nie wpłynęła na spadek osiągów silnika. Sześciocylindrowy bokser wciąż produkuje 126 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment osiągany jest o 1000 obr./min. niżej i wynosi astronomiczne 170 Nm. Wzrost masy dla wersji standardowej wyposażonej w zwykłą skrzynię biegów, to kilogram. Wersja Tour „przytyła” o 6 kg a w opcji ze skrzynią DCT aż o 7 kg, co daje budzące respekt, 390 kg.

Honda GL 1800 Gold Wing i Gold Wing Tour

Przyczyną powiększenia masy jest przede wszystkim zwiększenie gabarytów kufra centralnego w wersji Tour; jego objętość wzrośnie do 61 kg, dzięki czemu bez trudu zmieścimy w nim dwa kaski integralne. Zmiany obejmują także system audio z nowymi głośnikami. Ponadto w Gold Wingu Tour znajdziemy nowy rodzaj tapicerki oraz zmieniony kąt pochylenia oparcia pasażera.

Motocykle otrzymają przekonstruowany wyświetlacz TFT, zmiany w elektronice sterującej wraz ze zaktualizowanymi trybami pracy, oraz powiększony zbiornik paliwa. Konstruktorzy wprowadzili zmiany także w układzie hamulcowym oraz systemie bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.

Honda GL1800 Gold Wing na 2021 rok otrzyma nową opcję kolorystyczną: Pearl Deep Mud Grey, a Tour powiększy się o Gunmetal Black Metallic i Candy Ardent Red.

.

Więcej w Motocykle, Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
Jak przygotować się do sezonu motocyklowego? Trening fizyczny motocyklowy, cz.1

Do rozpoczęcia sezonu pozostało jeszcze kilka dni, dlatego warto poprawić kondycję i sprawność motocyklisty. To proste ćwiczenia, które każdy może...

Zamknij