Na wystawę EICMA w Mediolanie BMW zapowiedziało cztery premiery. No i rzeczywiście tak było. Pojawiły się F900R, F900XR oraz S1000XR, o których poczytacie niebawem. Na koniec wszyscy czekali na premierę nowego, potężnego, klasycznego cruisera R18.

Motocykl wjechał na scenę. Nawet odpalono silnik, aby posłuchać ogromnego boxera o pojemności 1800 ccm. Po czym pokazano filmową zapowiedź R18/2. I to tyle.

Niemcy nie powiedzieli niczego więcej. Zapowiedziano jedynie, że w parze z klasycznie oldschoolowym R18 jechał będzie R18/2, czyli nowoczesny cruiser w minimalistycznej formie.

Edgar Heinrich, Head of Design BMW Motorrad powiedział: “W kontraście do klasyczego, eleganckiego Concept R18, nowy Concept R18/2 bazuje na dużym boxerze i tej samej ramie, tworząc nowoczesnego customa. Jest unikalnie ekstrawertyczny. Elementy z przeszłości i przyszłości marki BMW Motorrad łączą się w nim, emanując stwierdzeniem, że to bardzo emocjonujący motocykl stworzony do aktywnej jazdy.

Nową wersję stworzono na tej samej ramie, a więc BMW ten sposó zapewnia, że projekt R18 będzie rozwojowy oraz z dużym potencjałem do customowania. Widzimy zbiornik w stylu kropli wody, koła 19 i 16 cali oraz niezle hamulce Brembo. 

Kiedy można spodziewać się jednego lub drugiego R18? Tego nie wiadomo, ale mamy nadzieję na premierę w połwie roku 2020.

Więcej o motocyklach BMW

Więcej w Nowości rynkowe
[EICMA] Honda Rebel na 2020 – nowy model spełnia kategorię A2. Dane techniczne, zdjęcia

Honda całkowicie odświeżyła model Rebel o pojemności 500 ccm, dostępny na kategorię A2. Zmiany są na tyle znaczne, że możemy...

Zamknij