Trzyletni plan rozwoju, który założyło sobie Ducati w 2008 roku, właśnie dobiegł końca.
W styczniu 2008 Ducati założyło trzyletni plan, który miałby pozwolić na rozwój firmy. Od motocykli sportowych Włosi postanowili przejść do innych segmentów, szczególnie maszyn szosowych. Tak też uczynili. W ciągu trzech kolejnych lat wypuścili dwanaście nowych modeli – od Hypermotarda po Multistradę 1200, zwiększyli sprzedaż oraz wyprodukowali jedynie w 2010 roku 36 200 nowych motocykli! W ciągu ośmiu miesięcy od pojawienia się na rynku sprzedano 8887 motocykli Ducati Multistrada 1200, co daje 14,3% wszystkich jednośladów w tym segmencie sprzedanych w ubiegłym roku. Dzięki temu wpływ Ducati na światowy rynek motocykli zwiększył się w ubiegłym roku do 8,6%.
W tym roku czas na kolejny plan trzyletni, który zakłada kolejny wzrost sprzedaży nie tylko na zdobytych już rynkach, ale także w miejscach, gdzie do tej pory Ducati nie było popularne. Producent nie zakończył także prac nad kolejnymi maszynami, z których ostatnio wypuszczoną na rynek jest power cruiser Ducati Diavel. Przed Włochami stanęło trudne zadanie połączenia dotychczasowego wizerunku firmy, kochanej przez wszystkich Ducatisti, z potrzebami nowych klientów, spragnionych powiewu świeżości.