Sportowa MT-07? To mógłby być ciekawy, lekki sprzęt do treningów torowych – tańsza alternatywa dla Aprilii RS660.
Dwucylindrowa MT-07 jest sprzętem uwielbianym przez motocyklistów na całym świecie. Jej najważniejsze zalety to łatwość prowadzenia, niska masa, wysoka zwrotność i przyjemna żywiołowość. Tak się składa, że jeżeli chcielibyśmy opisać idealny motocykl do treningów torowych, użylibyśmy identycznych przymiotników.
Pomimo przeróżnych odmian (np. Motocage lub XSR), Yamaha nigdy oficjalnie nie wypuściła MT-07 w wydaniu sportowym. Za to na rynku części zamiennych znaleźć można bogatą ofertę owiewek do MT-07 i zestawów do konwersji na sportową pozycję. Motocykliści zorientowali się, że MT-07 może świetnie sprawdzić się jako tani i prosty pocisk torowy.
Wygląda na to, że Yamaha w końcu także zauważyła tę niszę. Chodzą plotki, że „Niebiescy” już pracują nad MT-07 w wersji sportowej. Jeżeli Yamaha odnajdzie dobry balans pomiędzy wyższą ceną, a podzespołami do szybszej jazdy (jak lepsze zawieszenie), sportowa MT-07 może okazać się hitem sprzedażowym.
Póki co na rynku nie ma zbyt wielu lekkich motocykli z silnikiem twin, o zabarwieniu sportowym. Świeżutka Aprilia RS660 jest tego świetnym przykładem, ale posiada wysokiej jakości podzespoły oraz wysoką cenę (blisko 50 000 zł). Sportowa MT-07 (o ile powstanie) będzie z pewnością tańszą opcją.
Niektórzy uważają, że torowa odmiana MT-07 może stanowić zamiennik i wypełnienie luki po praktycznie wycofanej ze sprzedaży R6. Ale nie oszukujmy się – to zdecydowanie różne grupy docelowe.
Póki co to jedynie plotki… Ale czy chcielibyście zobaczyć oficjalną, torową Yamahę MT-07? Upalalibyście na torach kartingowych i pełnowymiarowych?
Zostaw odpowiedź