Yamaha nie dopasowała modelu R6 do norm Euro 5, dlatego motocykl od 1 stycznia 2021 straci prawo do rejestracji. W sprzedaży dostępna będzie jedynie wersja torowa: Yamaha R6 RACE oraz opcjonalne dodatki wyścigowe R6 GYTR.

Yamaha R6 zadebiutowała w 1999 roku. Od zawsze była motocyklem supersportowym – zwyciężyła już podczas drugiego startu w World Supersport Championship na torze Donington Park w 1999 roku. Od tamtej pory erSzóstka była jednym z najbardziej popularnych motocykli sportowych klasy 600, zarówno na torach mistrzowskich, amatorskich, jak i na drogach publicznych.

Rok 2021 – wyłącznie Yamaha R6 RACE

Wraz z rokiem 2021 wersja R6 z homologacją drogową zostanie wycofana ze sprzedaży. W przyszłym roku, ze względu na brak spełnienia normy Euro 5, nie będzie możliwości zarejestrowania nowej Yamahy R6 do jazdy na drogach publicznych.

Od 2021 roku Yamaha skoncentruje się przede wszystkim na zapewnieniu najlepszego motocykla torowego.

Standardowa wersja R6 RACE będzie dostępna w cenie dopasowanej do segmentu maszyn wyścigowych, dedykowanego zawodnikom-amatorom i uczestnikom krajowych serii supersport. Klienci mogą spersonalizować swój motocykl dla lepszego dopasowania do jazdy na torze.

Yamaha R6 RACE jest napędzana lekkim, czterocylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 599 cm3, chłodzonym cieczą i wyposażonym w tytanowe zawory. Aluminiowa rama Deltabox jest owocem wieloletnich doświadczeń zdobywanych podczas wyścigów Grand Prix, a rama pomocnicza wykonana z magnezu pozwala na optymalny rozkład masy przód-tył maszyny, podczas gdy zaawansowany widelec przedni KYB i amortyzator tylny KYB zapewniają niezwykłą precyzję jazdy na wprost i w zakrętach. Motocykl został również wyposażony w system kontroli trakcji, system D-mode i przepustnicę ride-by-wire sterowaną układem YCC-T Yamahy, która zapewnia błyskawiczne reakcje.

Niehomologowany model R6 RACE będzie dostępny u lokalnych dealerów Yamahy od stycznia 2021 roku.

Zestaw R6 GYTR, czyli fabryczne akcesoria wyścigowe Yamahy

Inżynierowie z działu Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR®) już od ponad 40 lat wprowadzają do tworzonych przez siebie akcesoriów wyścigowych, zapierające dech w piersiach supernowoczesne technologie. Dzięki ścisłej współpracy z zespołami wyścigowymi i zawodnikami testowymi, opracowano szeroką gamę komponentów zwiększających osiągi motocykla, części oraz zestawów wyścigowych Yamahy.

Zestaw R6 GYTR podnosi osiągi R6 RACE o poziom wyżej, przygotowując ją do wyścigu poprzez szereg funkcji zwiększających wydajność pracy, w zgodzie z ekskluzywnym, wyścigowym wykończeniem.

Zestaw zawiera pakiet elektroniki GYTR z lekką wiązką przewodów i programowalnym modułem ECU, dzięki czemu motocykl można skonfigurować pod kątem optymalnych osiągów silnika. Zestaw zaślepek systemu AIS (Air Intake System) pozwala R6 RACE na dostęp do świeżego powietrza dostarczanego bezpośrednio przez duży wlot, co przyczynia się do zwiększenia mocy wyjściowej. A dla zapewnienia właściwego przepływu, opracowano specjalny układ wydechowy Akrapovic Titanium, który pozwala uzyskać maksymalną moc silnika i znacznie ograniczyć masę całkowitą motocykla.

Łatwa w montażu owiewka wyścigowa WSS zmniejsza opór powietrza, poprawia prędkość na prostych i ułatwia prowadzenie.  Równolegle z poprawą mocy zmodernizowano również hamulce, instalując przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej, które bezpośrednio przenoszą siłę hamowania i zapewniają lepsze wyczucie maszyny podczas wytracania prędkości. Zastosowanie emulatora ABS GYTR pozwala zrezygnować z pompy ABS w celu jeszcze większej redukcji masy.

Zestaw zawiera również inne części wymagane przepisami FIM, takie jak osłona dźwigni hamulca przedniego i osłona tylnej zębatki, natomiast akcesoryjne haki do podnośnika ułatwiają w paddocku zdejmowanie tylnego koła.

Zestaw R6 GYTR przeznaczony do motocykla R6 RACE zawiera następujące części wyścigowe:

  • Zestaw owiewek wyścigowych GYTR
  • Pełny układ wyścigowy Akrapovic
  • Zestaw modułu ECU GYTR
  • Zestaw wiązki przewodowej GYTR
  • Włącznik/wyłącznik GYTR
  • Kabel interfejsu GYTR
  • Zestaw wtyczek AIS GYTR
  • Emulator ABS GYTR
  • Bezkluczykowy korek wlewu paliwa GYTR
  • Poduszka siedziska GYTR
  • Zestaw przednich i tylnych przewodów hamulcowych ze stali nierdzewnej
  • Osłona dźwigni hamulca przedniego
  • W pełni regulowany zestaw wyścigowych podnóżków GYTR z opcjonalnym zestawem do odwrócenia działania dźwigni zmiany biegów
  • Osłona tylnej zębatki (płetwa rekina)
  • Zębatka 14T pasuje do zestawu łańcucha w wersji 520
  • Tylna zębatka 45 pasuje do zestawu łańcucha w wersji 520
  • Zestaw nakrętek zębatki umożliwiający konwersję do wersji 520
  • Złoty łańcuch wyścigowy DID umożliwiający konwersję do wersji 520
  • Tylne haki do podnośnika
  • Podnośnik do motocykla

Oprócz wszystkich części dostępnych w zestawie R6 GYTR, dostępne są również inne części GYTR i Öhlins do dalszej personalizacji Yamahy R6 RACE.

Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
Yamaha Tracer 9 oraz Tracer 9 GT 2021: mocniejszy, lżejszy, lepszy [dane, opis, zdjęcia, film]

Tracer 9 i Tracer 9 GT to najnowsza generacja motocykla sportowo turystycznego od Yamahy. Otrzymała większy i mocniejszy silnik, wyższe...

Zamknij