Czy to CFMoto 1250 MT? Zagadkowe zdjęcie rozpala wyobraźnię, ale coś musi być na rzeczy - Motogen.pl

1279 cm3 pojemności, 143 KM i 120 Nm. Wiele wskazuje na to, że CFMoto pracuje nad imponującym adventure, mocno inspirowanym KTM-em 1290 SuperAdventure.

CFMoto śmiało poczyna sobie w Europie, nawet pomimo faktu, że motocykle tej marki wcale nie są najtańsze. Producent poszedł ryzykowną drogą oferowania jednośladów w cenie nieco tylko niższej od zachodniej i japońskiej konkurencji, wierząc zapewne w jakość swoich produktów.

I faktycznie – chińskie CFMoto zostało w Europie bardzo dobrze przyjęte mimo wciąż odczuwalnych braków w dopracowaniu. Byłoby dziwne, gdyby firma nie zdecydowała się iść za ciosem i ograniczyła swoją ofertę do tego, co w tej chwili dostępne jest w salonach.

A na rodzimym, chińskim rynku, CFMoto ma się czym pochwalić – oferowany jest tam na przykład policyjny model 1250 TR-G, inspirowany BMW R 1250 RT, ale napędzany widlastą dwójką, powstałą przy współpracy z KTM. pojemność skokowa 1279 cm3 zapewnia godne 143 KM przy 8500 obr/min i 120 Nm przy 7000 obr/min. Całkiem nieźle.

Na kilku grupach FB pojawiło się niewiadomego pochodzenia zdjęcie modelu 1250 MT, który jest „zaskakująco” podobny do KTM 1290 Super Adventure. Nie ma póki co oficjalnego potwierdzenia czy to rzeczywisty model, czy tylko czyjś rendering, ale obecność takiego motocykla jest ze wszech miar prawdopodobna. Po pierwsze CFMoto jest chińskim partnerem KTM i produkuje niektóre silniki dla Pomarańczowych.

Ponadto CFMoto produkuje już mniejszego adventure 800 MT w trzech wersjach Sport, Touring i Explorer, które napędzane są rzędówką wywodzącą się z KTM 790. Dlatego powtórzenie podobnej operacji z większą jednostką napędową nie powinno być dla producenta wyzwaniem.

Na zdjęciu rama 1250 MT wydaje się identyczna, albo niemal identyczna, jak ta z KTM 1290 Super Adventure – zbudowana jest ze stalowych rur i wyposażona w dwuramienny aluminiowy wahacz z centralnym amortyzatorem i widelcem typu upside-down.

I wreszcie – w 2017 roku pokazano koncept nakeda V.02 NK, który w ubiegłym roku był przedmiotem zgłoszenia patentowego. Był on wyposażony w taki właśnie silnik widlasty o pojemności 1250 cm3. Wiele wskazuje więc, że prace nad 1250 MT mogą trwać, a sam motocykl zobaczymy wkrótce. Trzymamy kciuki!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany