Tymczasem w programie pozostaje Kawasaki H2 SX, Suzuki pracuje nad motocyklem turbo a Honda nad rozbudowanym układem spojlerów.
W sieci pojawiło się światełko w tunelu – szkice patentowe opublikowane przez Hondę. Przedstawiają rozbudowane elementy aerodynamiki. Widać na nich po cztery aktywne skrzydła aerodynamiczne na stronę.
Z rzutu bocznego owiewki czołowej możemy wnioskować, że będzie to motocykl turystyczny.
W przypadku Hondy CBR1100XX konstrukcję ramy i silnika oparto na CBR900RR Fireblade. Aktualny Fireblade dysponuje mocą 217 KM, zatem wystarczającą, do napędu sportowego turystyka (chociaż nie znamy jego charakterystyki).
Z drugiej strony przepisy w serii WSBK uniemożliwiają korekty układu aktywnej aerodynamiki – co oznacza, że w wyścigówkach aktywne skrzydełka mają pracować w identyczny sposób jak w motocyklach seryjnych. Wspomnieliśmy także, że zaawansowana aerodynamika będzie występować w Fireblade w wersji SP.
Czy zatem mamy do czynienia z następcą VFR1200/CBR1100XX czy z Fireblade w wersji SP?
Za jakiś czas z pewnością się dowiemy…