Tymczasem w programie pozostaje Kawasaki H2 SX, Suzuki pracuje nad motocyklem turbo a Honda nad rozbudowanym układem spojlerów.

W sieci pojawiło się światełko w tunelu – szkice patentowe opublikowane przez Hondę. Przedstawiają rozbudowane elementy aerodynamiki. Widać na nich po cztery aktywne skrzydła aerodynamiczne na stronę.

Z rzutu bocznego owiewki czołowej możemy wnioskować, że będzie to motocykl turystyczny.

W przypadku Hondy CBR1100XX konstrukcję ramy i silnika oparto na CBR900RR Fireblade. Aktualny Fireblade dysponuje mocą 217 KM, zatem wystarczającą, do napędu sportowego turystyka (chociaż nie znamy jego charakterystyki).

Z drugiej strony przepisy w serii WSBK uniemożliwiają korekty układu aktywnej aerodynamiki – co oznacza, że w wyścigówkach aktywne skrzydełka mają pracować w identyczny sposób jak w motocyklach seryjnych. Wspomnieliśmy także, że zaawansowana aerodynamika będzie występować w Fireblade w wersji SP.

Czy zatem mamy do czynienia z następcą VFR1200/CBR1100XX czy z Fireblade w wersji SP?

Za jakiś czas z pewnością się dowiemy…

Więcej o motocyklach Honda

Więcej w Nowości rynkowe
MV Agusta zapowiada rodzinę motocykli napędzanych twinem 350 ccm

MV Agusta w osobie Timura Sardarova, szefa włoskiej marki zapowiedziała produkcję nowej rodziny niewielkich motocykli średniej klasy pojemnościowej – 350-500...

Zamknij