BMW S 1000 RR 2023 – więcej mocy i nie tylko - Motogen.pl

Wzrost mocy maksymalnej to nie jedyna zmiana w BMW S 1000 RR na rok 2023. Pojawiły się również istotne zmiany dotyczące aerodynamiki, geometrii podwozia oraz elektroniki.

BMW S 1000 RR to flagowy motocykl sportowy niemieckiego producenta. O modelu na rok 2023 nie można mówić, jako o motocyklu zupełnie nowym, czy zbudowanym od podstaw. Zmiany są tu jednak znaczące i mają bezpośrednie przełożenie na sportowy potencjał S 1000 RR.

BMW S 1000 RR – film

BMW konsekwentnie ulepsza i udoskonala model S 1000 RR. Tym razem przyszedł czas na zoptymalizowanie aerodynamiki, poprawienie geometrii podwozia, dołożenie nowych systemów elektronicznego wspomagania kierowcy oraz dorzucenie dodatkowych, symbolicznych koni mocy.

BMW S 1000 RR 2023 – co nowego?

Moc maksymalna w BMW S 1000 RR na rok 2023 wynosi okrągłe 210 KM i jest osiągana przy imponujących 13 750 obr./min. W stosunku do poprzedniego modelu jest to wzrost o symboliczne 3 KM. Maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi teraz 14 600 obr./min.

Nowością w BMW S 1000 RR jest teraz system kontroli uślizgu, czyli tzw. system DTC Slide Control. Jest to nowa funkcja dynamicznej kontroli trakcji DTC, która pozwala na kontrolowany poweslide podczas dynamicznego wychodzenia z zakrętów. Ale to nie koniec.

Wszyscy stali bywalcy torów wyścigowych ucieszą się z systemu ABS Pro z nową funkcją Brake Slide Assist i opcją „Slick”. Dzięki zainstalowaniu nowych czujników skrętu teraz możliwa jest również asysta elektroniki podczas tzw. wchodzenia w zakręty bokami, czyli również pewnego rodzaju slidem (w tym przypadku slide podczas hamowania, a nie wychodzenia zakrętu). Oczywiście sama elektronika tu nie wystarczy i aby z niej skorzystać, niezbędny będzie naprawdę wysoki poziom umiejętności kierowcy (a także odwagi!).

Kolejne różnice dotyczą ramy i geometrii podwozia. Niezmiennie mamy tutaj ramę typu „Flex Frame”, a silnik wciąż pozostaje nachylony o 32 stopnie, pełniąc przy tym funkcję elementu wspierającego. Teraz jednak główna rama S 1000 RR otrzymała kilka dodatkowych otworów w obszarach bocznych.

Skupiono się również na dalszym zwiększaniu precyzji jazdy podczas opracowywania nowej geometrii podwozia – kąt główki kierownicy został spłaszczony (obecnie 66.4° zamiast dotychczasowych 66.9°), a przesunięcie półki kierownicy zmniejszono o 3 mm. Rozstaw osi zwiększył się do 1457 mm. Wyprzedzenie przedniego koła zwiększono do 99,8 mm.

Za sprawą zastosowania „M Chassis Kit” można teraz regulować punkt mocowania wahacza oraz wysokość tyłu. S 1000 RR w stanie gotowym do jazdy (z paliwem) waży 197 kg! Z „Pakietem M” wartość ta spada do do 193,5 kg.

Listę zmian zamyka wyraźnie poprawiona aerodynamika. Nowe winglety (skrzydełka), oczywiście w zależności od prędkości, generują do 10 kg dodatkowego docisku przodu pojazdu.

BMW S 1000 RR 2023 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany