Spis treści
Zontes 310 M ma silnik o pojemności 300 cm3 generujący ponad 33 KM mocy. Jeśli chodzi o wygląd to jest to skuter, który w ciekawy sposób łączy elegancję z futurystycznym stylem.
Zontes 310 M to ciekawa propozycja w segmencie średniej wielkości skuterów. Markę Zontes znamy głównie z produkcji niewielkich, lekkich motocykli, ale jak widać zbudować atrakcyjnie wyglądający skuter również potrafią.
Warto tutaj dodać, że w ofercie można też znaleźć wersję Zontes 125 M dysponującą identycznym nadwoziem, ale mniejszym silnikiem o mocy 15 KM dla wszystkich tych, którzy nie mają motocyklowego prawa jazdy, a jedynie kategorię B.
A jak jeździ Zontes 310 M? Co oferuje i jak wypada na tle konkurencji? Wszystkiego dowiecie się z naszego materiału filmowego:
Zontes 310 M – film
Jaki jest najlepszy skuter do miasta? Kilkanaście lat naszych doświadczeń w jeździe na motocyklach i skuterach doprowadziło nas do wniosku, że o ile masz prawo jazdy kat. A., to najlepszym rozwiązaniem do miasta są właśnie skutery o pojemności 300-400 cm3.
Takie skutery są już wystarczająco mocne i dynamiczne, aby bardzo sprawnie poruszać się od świateł do świateł, a nawet radzić sobie na miejskiej obwodnicy. Jednocześnie są jeszcze na tyle zwrotne, zwinne i niewielkie, że można nimi sprawnie przeciskać się w korku i parkować niemal wszędzie!
Zontes 310 M to jeden z takich właśnie skuterów. Moc 33,3 KM, świetne przyspieszenie, prędkość maksymalna na poziomie około 150 km/h. Przy tym 310 M jest wciąż lekki, zwinny i niezbyt duży.
Zontes 310 M – spalanie
Zużycie paliwa w naszym teście to około 4 l/100 km, przy czym należy tu podkreślić, że nie traktowaliśmy Zontesa łagodnie, jeździliśmy dużo w korkach, a startując spod świateł niemal za każdym razem wykorzystywaliśmy pełną moc odkręcając śmiało rolgaz. Spalanie deklarowane przez producenta i z pewnością możliwe do osiągnięcia bez problemu to 3,5 l/100 km. W zbiorniku mieści się 12 litrów paliwa, co oznacza zasięg powyżej 300 km na jednym tankowaniu.
Zontes 310 M – wrażenia z jazdy
Zawieszenie zestrojono dość sztywno. Skuter prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie. Zadziwiająco szybko zmienia kierunek jazdy i w miejskim ścisku czuje się jak ryba w wodzie. Jeśli chodzi o komfort jazdy po nierównościach, czy podczas pokonywania torowisk, to pod tym względem wypada przeciętnie. Nie jest źle, ale do poziomu luksusu trochę brakuje.
Wspomniałem wcześniej, że Zontes 310 M może się rozpędzić maksymalnie do 150 km/h. Warto tylko dodać, że prędkość podróżna, którą można swobodnie utrzymywać, to około 120-130 km/h.
Zontes 310 M – ergonomia
Pozycja za kierownicą jest wygodna dla osoby o wzroście ok. 180 cm. I przy takim wzroście można jeszcze dosięgnąć do ziemi całymi stopami. Na samych podestach miejsca na nogi nie ma zbyt wiele, muszą być zgięte w kolanach mniej więcej pod kątem 90 stopni. Sama kanapa jest komfortowa.
Pod kanapą mamy średniej wielkości schowek. Miejsca nieco brakuje aby zmieścić tam np. pełnowymiarowy kask integralny. Skutery konkurencji oferują nieco większe schowki pod kanapą.
Pod kierownicą usytuowano dwa mniejsze schowki na drobiazgi. Z tyłu jest miejsce przygotowane pod montaż akcesoryjnego kufra centralnego.
Zontes 310 M – wyposażenie
Niewątpliwie wyposażenie jest jedną z najmocniejszych stron modelu 310 M. Zontes lubi kusić klientów ciekawymi rozwiązaniami i wysokim poziomem wyposażenia oferowanym w cenie podstawowej pojazdu. I tutaj jest nie inaczej.
Kolorowy wyświetlacz TFT nie był dla nas jakimś wielkim zaskoczeniem, ale elektryczna regulacja wysokości szyby już tak. Wprawdzie regulacja jest tylko dwustopniowa, ale wciąż, w tej klasie pojemnościowej to praktycznie niespotykane zjawisko.
Znakomite wrażenie robią również te podświetlane przełączniki na kierownicy. Wszystko wygląda naprawdę na produkt klasy premium, choć cena 310 M na to nie wskazuje (około 20 000 zł). I nie będę się już nawet rozpisywać o takich drobiazgach, jak kluczyk zbliżeniowy, czy regulowane klamki hamulców…
Zontes 310 M – podsumowanie
Zontes 310 M pozytywnie nas zaskoczył w tym kilkudniowym teście. Bardzo estetyczne wykonanie, ładne detale, staranne spasowanie wszystkich elementów, trudno do czegokolwiek się czepiać.
Do tego dynamiczny silnik i ten wygląd – z jednej strony bardzo elegancki, z drugiej trochę mroczny i na pewno nowoczesny. Można mieć jedynie zastrzeżenia do wielkości schowka pod siedzeniem, czy dość sztywno zestrojonego zawieszenia.
Na zakończenie musimy przyznać, że dawno nie spotkaliśmy skutera w tej klasie pojemnościowej o tak wysokim stosunku jakości do ceny. Jesteśmy pod ważeniem Zontesa 310 M.
Więcej na temat Zontesa 310M oraz aktualną dokładną cenę znajdziecie na stronie Zontes Polska.
Zostaw odpowiedź