Bez wątpienia płocki zawodnik jest w znakomitej formie. W sobotę podczas dziewiątej rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski nie dał najmniejszych szans rywalom. Już podczas kwalifikacji ustanowił kolejny nieoficjalny rekord Toru Poznań, by kilka godzin później poprawić go podczas wyścigu, w którym niezagrożony prowadził ze sporą przewagą od startu do mety. Niedzielny wyścig przebiegał mniej więcej według tego samego scenariusza. Duet: Paweł Szkopek i Yamaha YZF-R1Mokazał się nie do pokonania.

 

Paweł Szkopek:

W Poznaniu udało mi się wygrać obie rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i dodatkowo ustanowić kolejny rekord z czasem 1min 32, 233. Oprócz drobnych kłopotów z akcesoryjnymi hamulcami Yamaha R1 spisywała się rewelacyjnie. Dopisała nam także pogoda. Bez dwóch zdań, to był znakomity weekend w wykonaniu naszego zespołu. Dotychczasowe wyniki zapewniły mi już tytuł Mistrza Polski sezonu 2015.

 

 

W tym roku współpracujemy w dziedzinie zawieszeń ze znakomitym fachowcem, który przez wiele lat pracował w Australii – Ryszardem Bugajem. Jego pomoc i wiedza jest nie do przecenienia. Znakomite prowadzenie się mojego motocykla to w dużej mierze jego zasługa.

 

Swoje zwycięstwa chciałbym zadedykować Berto Camlekowi, słoweńskiemu zawodnikowi, który zginął podczas ostatniej rundy Alpe Adria Cup na Hungaroringu. Startowaliśmy razem w jednym wyścigu. Jemu niestety nie udało się dojechać do mety.

 

W Poznaniu tytuł Mistrza Polski w klasie Supersport zapewnił sobie także startujący Yamahą R6 w barwach Szkopek Team by Poland Position Sebastian Zieliński. Ostatnie dwie rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski odbędą się w drugi weekend września na Slovakiaringu.

 

Paweł Szkopek jest zdobywcą Pucharu Europy, a także wielokrotnym mistrzem i wicemistrzem Polski w wyścigach motocyklowych.  W sezonie 2015 reprezentuje barwy Yamaha Motor Polska. Jego głównym celem sportowym jest walka o tytuł Mistrza Polski. Ma mu w tym pomóc wyścigowa Yamaha YZF-R1M. Ważąca 168 kg maszyna dysponuje mocą ponad 200 KM mechanicznych, wytwarzanych przez nowoczesny, czterocylindrowy silnik wyposażony w 16 zaworową głowicę. Całości dopełnia magnezowa rama pomocnicza, nowe zawieszenia Ohlins sterowane elektronicznie i aluminiowa rama Deltabox. Wiele elementów motocykla wykonano z carbonu, magnezu i tytanu. 

 

Profil FB: www.facebook.com/SzkopekTeam