Motocykl KTM RC16 będzie napędzany silnikiem V4, który generuje moc ponad 250 koni mechanicznych. Rama to stalowa konstrukcja rurowa. Do tego maszynę wyposażono w zawieszenie WP, hamulce Brembo i koła o średnicy 17 cali.
Producent chce również wypuścić na rynek wersję cywilną tego motocykla, ale mając w pamięci słowa Stefana Pierera będzie to nadal maszyna przeznaczona tylko do użytku torowego. W kwietniu prezes KTM powiedział, że producent chce zbudować następcę RC8, ale uważa, że miejsce dla takich motocykli jest na torze wyścigowym.
Pojawienie się KTM w części paddocku zarezerwowanej dla klasy MotoGP jest już zatem pewne. Od przyszłego roku w kalendarzu zagości tor Red Bull Ring. Testowy motocykl ma na owiewkach logo producenta napojów energetycznych, co sprawiło, że pojawiły się spekulacje dotyczące wycofania się w przyszłości marki Red Bull ze sponsoringu ekipy Repsol Honda.
Poniżej możecie zobaczyć klipy z testów.