Do redakcyjnego laboratorium trafił Scout. Najmniejszy z modeli Indiana, jest także podstawowym modelem serii. Jak wypadł ten cruiser o całkiem obiecujących osiągach i wyglądzie? Przeczytaj poniższy test…

Wygląd

Patrząc na Indiana w oczy rzucają się dwie rzeczy: czystość linii i genialna proporcjonalność. W sylwetce dominują dwie śliczne, “wieloszprychowe”, aluminiowe felgi przyodziane w szesnasto- calowe opony o wysokim profilu. Dzięki temu uzyskano wrażenie “mięsistego” power cruisera. Nisko umieszczone, pięknie wykonane siodło w kolorze brązowym genialnie harmonizuje z czarnym lakierem i mnóstwem chromów. Te ostatnie, chociaż “mnogie” rozmieszczono gustownie. Nasz egzemplarz został doposażony w akcesoryjne wydechy Remusa: głośne, basowe, zwracające uwagę.

Indian Scout, rzut boczny
Piękny, proporcjonalny i świetnie wykonany: Indian Scout…

Elementem, który najbardziej wpadł mi w oko są pięknie odlane głowice i blok silnika. Arcydzieło. Styliści zadbali o gustownie wykończony zestaw wskaźników, piękne reflektory a także literkę “I” oraz napisy Indian umieszczone w niezliczonych miejscach. Na żywo to zupełnie nie razi. Motocykl, chociaż posiada głębokie błotniki wygląda niezwykle lekko i proporcjonalnie. Podczas oględzin z bliska okazuje się, że ma stosunkowo niewielkie gabaryty. Nie znaczy to, że jest mały, ale ze zdjęć wydaje się ogromną maszyną, na żywo to kompaktowy i całkiem zgrabny pojazd. Niezbyt mi się podobała przednia część ramy (odlew), skrywającą w sobie chłodnicę. Jeśli jednak weźmiemy Scouta jako całość, jest gustowny i świetnie wykonany. Brawo!

Technikalia

Scouta wyposażono w zasilanego wtryskiem dwucylindrowca o pojemności 1133 ccm, sprzęgniętego z sześciostopniową skrzynią biegów. Układ hamulcowy oparto na pojedynczych tarczach przy każdym z kół. Co ciekawe, mają tą samą średnicę (298 mm). Producent wyposażył Scouta w ABS, oraz gniazdo USB ułatwiające ładowanie telefonu.

Indian Scout przednie koło
Piękna felga i tarcze 298 mm…

Jazda

Dochodzimy do momentu, który sprawił nam zdecydowanie najwięcej radości. Jazdy. Siadamy za kierownicą. Miejsca jest sporo, a siedzenie umieszczone nisko, chociaż nie ekstremalnie. Nogi wysunięte do przodu, ręce w górze, dokładnie tak, żeby było stylowo, zgodnie ze szkołą ale wygodnie. Siedzenie miękkie, obszerne, wygodne i zapewniające podparcie podczas przyspieszania. Przed oczami mamy duży, czytelny prędkościomierz. Uruchamiamy silnik. Dźwięk z akcesoryjnych Remusów jest…boski. Głośny, basowy, agresywny. Silnik niezwykle chętnie wkręca się na obroty. Ruszamy. Krótkie biegi i duża dynamika jednostki napędowej powodują, że pojazd wyrywa do przodu jak wściekły.

Indian scout licznik
Śliczny w formie, klasyczny licznik z nowoczesnym wyświetlaczem…

Skrzynia biegów pracuje płynnie. Masa 254 kg (na sucho) nie jest odczuwalna ani w czasie manewrów ani w czasie dynamicznych przyspieszeń. Poręczność, jaką oferuje Scout jak na ten segment jest wybitna. Niewielki promień skrętu oraz chęć do zmiany kierunków możemy uznać za imponujące. Niestety, od 120, max 130 km/h wiatr i napór powietrza zaczynają być uciążliwe. Pasażer ma wysoko podkurczone nogi, cienkie siodło i całościowo niezbyt wygodne warunki podróży.

Jazda Indianem to bardzo przyjemne przeżycie. Świetne starty ze świateł, dobra stabilność w winklach i moc na każde życzenie. Szybkie winkle pokonujemy w sposób agresywny, sportowy a sekwencja naprzemiennych zakrętów może sprawiać mnóstwo radości. Doskonała robota, a to wszystko w nieco innym klimacie, niż przyzwyczaił nas Harley. Hamulce są nieźle dozowalne, skuteczność akceptowalna. Brakuje nieco jadowitości…wróć, za długo jeździłem sportami. Są ok, jak na segment Scouta…

Indian scout wlew paliwa
Cechy sportowe podkreśla typowo wyścigowy wlew paliwa…

Bardziej dynamicznie, użytkowo, ale z mniejszą koncentracją na “doznaniach szczegółowych” (sposób obejmowania kierownicy czy odpalania silnika jest dla mnie fajniejszy w HD). Co cieszy, Indian ma “normalny” system włączania kierunkowskazów, którego jako jednej z niewielu rzeczy nie znoszę w HD. Jeśli poruszamy temat uruchamiania silnika, stacyjka z boku motocykla, choć to hołd dla starych konstrukcji, jest dla mnie niewygodna i bezsensowna. Czekamy na system bezkluczykowy, który znacznie bardziej by pasował do marki premium.

Od strony osiągów nie sprawdziłem prędkości maksymalnej. Nie miałem ochoty ani siły utrzymywać się za sterami. Nie sprawdziłem także spalania. Głównie dlatego, że przyjemność z jazdy jest tak duża, że nawet, jeśli Scout spali 10 l/100 km, całym sercem mu wybaczę.

Nasza opinia

Indian Scout to dopracowana, świetnie wykonana, dynamiczna i sprzedawana w bardzo ciekawej cenie, propozycja. Za kwotę 62900 zł kupujecie przedstawiciela nobliwej marki nie udającej i nie kopiującej niczego, poza własną legendą. Bardzo nam się podoba spora dzielność do dynamicznej jazdy i koncentracja projektantów na dobrym prowadzeniu. Jakość wykonania na i stylizacja są na bardzo wysokim poziomie. W zasadzie ostateczna ocena może być tylko jedna: świetna robota!

Dane techniczne:

Typ silnikaV-twin chłodzony cieczą
Pojemność1133 cm3 (69 in3)
Średnica cylindra x skok tłoka99 mm x 73,6 mm
Stopień sprężania10,7:1
Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (wg Dyrektywy 95/1/WE, w Nm)97 Nm
NapędNapęd zębaty ze sprzęgłem mokrym
SprzęgłoMokre, wielotarczowe
Liczba przełożeń:6
Zawieszenie przednie – typ/skokWidelec teleskopowy / 120 mm
Zawieszenie tylne – typ/skokPodwójne amortyzatory / 76 mm
Hamulce przednieJednotarczowe / tarcza 298 mm (średnica) / zacisk 2-tłoczkowy
Hamulce tylneJednotarczowe / tarcza 298 mm (średnica) / zacisk 1-tłoczkowy
Opony przedniePirelli Night Dragon 130/90B16 67H
Opony tylnePirelli Night Dragon 150/80B16 77H
Koła (przód/tył)16″ x 3,5” i 16” x 3,5″ – odlewane
Układ wydechowyPodwójny wydech dzielony z rozwidleniem typu x-pipe
Długość2324 mm
Szerokość całkowita916 mm
Wysokość całkowita1068 mm
Masa (bez płynów/z płynami)254 kg / 264 kg
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu449 kg
Wysokość siedzenia (pod obciążeniem / bez obciążenia)649 mm / 675 mm
Kąt przechyłu31°
Rozstaw osi1575 mm
Prześwit146 mm
Kąt nachylenia główki ramy29°
Wyprzedzenie120 mm
Pojemność zbiornika paliwa12,5 l
Więcej w Motocykle, Testy Moto, Wyróżnione
Używane Kawasaki ER-6F/N 2005-2016 (dane techniczne, historia, opinia)

Kawasaki ER-5, poprzednik ER-6 był produkowany 10 lat i zbudował solidną rzeszę zadowolonych fanów. W stosunku do konkurencji wypadał bardzo...

Zamknij