Sportowa kierownica motocyklowa typu clip-on: jak wybrać, jakie rodzaje? - Motogen.pl

– Kierownice typu „clip-on” znaleźć można w motocyklach typu sport, turystyk, custom, cafe racer.
– Wśród kierownic „clip-on” znaleźć można różne grubości i długości, ale także kąty i podwyższenia wpływające na komfort i jakość jazdy.
– Marka TRW ma w ofercie 4 zróżnicowane modele kierownic clip-on do zastosowania w wielu motocyklach względem preferencji motocyklisty.

Kierownice w motocyklach dzieli się na kilka typów. Jednym z nich jest sportowa kierownica typu clip-on. Charakteryzuje się ona tym, że jest podzielona na kierownicę „lewą” oraz „prawą”. W uproszczeniu każda strona składa się z rury sterowej oraz z obejmy montowanej na ladze przedniego zawieszenia. W niektórych przypadkach obecne są jeszcze dodatkowe elementy, jak dystans podnoszący.

Kierownice typu clip-on znaleźć można w motocyklach sportowych, ale także w jednośladach turystycznych oraz w różnego rodzaju customach, szczególnie w cafe racerach.

Wymiana kierownicy jest jednym z najlepszych, najprostszych, a jednocześnie najbardziej skutecznych sposobów na personalizację motocykla. Dzięki nowej kierownicy zmodyfikować można nie tylko wygląd i design motocykla, ale także pozycję jazdy. Nowe umieszczenie kierownicy może wyprostować lub mocniej ugiąć plecy, może także zmienić położenie dłoni i układ nadgarstków, eliminując jednocześnie ból. Zgodnie z dowolnymi preferencjami motocyklisty.

Marka TRW, jeden z najbardziej poważanych dostawców wysokiej jakości części zamiennych na świecie, oferuje szeroki wybór kierownic typu clip on. Są zaawansowane technologicznie, wykonane z wysokowytrzymałego aluminium, dopracowane w obróbce CNC, a przede wszystkim posiadają homologację TÜV dopuszczającą do ruchu publicznego.

W ofercie znajdują się 4 typy sportowych kierownic clip-on:

Kierownica TRW Racing / Racing SP:

• Zestaw anodowanych na czarno rur kierownicy wyścigowej, wstępnie zmontowanych i zawierających teflonowe zatyczki końcówek.
• Maksymalna precyzja obróbki w połączeniu z perfekcyjną ergonomią, bazującą na 5,5-stopniowym kącie nachylenia rur.
• Wysokowytrzymałe aluminium lotnicze poddane obróbce z wykorzystaniem technologii CNC.
• Ekstremalnie lekka konstrukcja w połączeniu z solidnym designem dostosowanym do potrzeb zawodowych kierowców wyścigowych.
• Łatwa i opłacalną wymianę rur kieronicy, dostępnych jako pojedyncze części zamienne.
• Dopasowanie kierownic sportowych do niemal każdego typu widelca od 38 mm do 55 mm.
• Rury sterowe o długości 250 mm.
• Dopuszczenie do ruchu drogowego i homologację TÜV.

Po przeprowadzeniu rygorystycznych procesów testowych, TRW oferuje obecnie dwa typy w ramach serii „Black Edition” do użytku sportowego:

• Typ wyścigowy „EC” TRW charakteryzuje się wyjątkowo atrakcyjnym wyglądem, ulepszoną ergonomią i – dzięki 5,5-stopniowemu kątowi nachylenia – często jest bardziej wygodny niż oryginalna kierownica. Dzięki anodowaniu na czarny kolor doskonale komponuje się z podnóżkami serii „Black Edition” TRW. Kierownice wyścigowe „EC” są ekstremalnie lekkie – ważą zaledwie 660 g.

• Typ wyścigowy „SP” TRW charakteryzuje się wyjątkowo solidnym designem z myślą o profesjonalnym zastosowaniu na torze wyścigowym. Sztywna konstrukcja i wzmocnione obszary zacisków wytrzymują najwyższe naprężenia. Wymiany rur kierownicy jest bardzo łatwa i szybka. Kierownica „SP” mimo tego jest lżejsza niż większość części oryginalnych.

Kierownica TRW Relaxbar:

• Atrakcyjny wygląd dzięki powierzchni anodowanej na srebrno lub czarno.
• Wysoką funkcjonalność, solidny design i precyzyjną obróbkę z wykorzystaniem technologii CNC.
• Perfekcyjną ergonomię, aby zmniejszyć obciążenie nadgarstków.
• Różne średnice zacisków montażowych odpowiadające niemal wszystkim typom widelców.
• Podwyższenie pozycji uchwytu o 40 lub 60 mm oraz 4-stopniowe nachylenie rury, aby zwiększyć komfort i przyjemność z jazdy.
• Pełny zestaw zawierający oba zaciski, dystanse podnoszące i rury sterowe.
• Dostępne w zestawie rury sterowe o długości 250 mm oraz rury sterowe o długości 285 mm dla większej siły dźwigni dostępne jako części zamienne.
• Dostępne dla widelców o średnicach od 38 mm do 50 mm w obszarze zacisków.
• Dopuszczenie do ruchu drogowego i homologację TÜV.

Kierownice sportowe TRW „Relaxbar” są dostępne w wersjach z uniesieniem o 40 lub 60 mm, co zapewnia komfortową pozycję jazdy oraz luźny uchwyt manetki. Podwyższone kierownice sportowe stanowią atrakcyjną i opłacalną alternatywę dla przebudowy kierownicy motocykli sportowych na kierownice do motocykli Superbike. Zestawy „Relaxbar” są dostępne dla widelców o średnicach od 38 mm do 50 mm w obszarze zacisków.

Kierownica TRW Comfort:

• Atrakcyjny wygląd dzięki powierzchni anodowanej na srebrno lub czarno.
• Wysoką funkcjonalność, solidny design i precyzyjną obróbkę z wykorzystaniem technologii CNC.
• Perfekcyjną ergonomię, aby zmniejszyć obciążenie nadgarstków.
• Różne średnice zacisków odpowiadające niemal wszystkim typom widelców.
• Podwyższenie pozycji uchwytu o 20 mm oraz 5,5-stopniowe nachylenie rur kierownicy, aby zapewnić większy komfort i przyjemność z jazdy.
• Pełny zestaw zawierający dwa zaciski z rurami
• Dostępne w zestawie rury sterowe o długości 250 mm oraz rury sterowe o długości 285 mm dla większej siły dźwigni dostępne jako części zamienne.
• Dostępne dla widelców o średnicach zacisków od 38 mm do 53 mm.
• Dopuszczenie do ruchu drogowego i homologacja TÜV.

Kierownice sportowe TRW Comfort z podwyższeniem wynoszącym 20 mm cechują się pewnym prowadzeniem oraz luźnym chwytem manetki dzięki zmniejszeniu obciążeń na nadgarstkach. Wszystkie kierownice sportowe w ofercie TRW dostarczane są w postaci kompletnych zestawów zawierających rury kierownicy i teflonowe zatyczki końcówek. Są one perfekcyjnie dopracowane pod kątem ergonomii i dostępne dla widelców o średnicach zacisków od 38 mm do 53 mm.

Kierownica TRW Custom:

• Zestaw rur kierownicy typu „Heavy duty” anodowanych na czarno, wstępnie zmontowanych z rurami 285 mm z wycięciami na przewody.
• Maksymalną precyzję obróbki w połączeniu z perfekcyjną ergonomią bazującą na 5,5-stopniowym nachyleniu rur.
• Wysokowytrzymałe aluminium lotnicze poddane obróbce z wykorzystaniem technologii CNC.
• Długość rur sterowych 285 mm.
• Dopasowanie kierownic sportowych do niemal każdego rodzaju widelca od 35 mm do 49 mm
• Dopuszczenie do ruchu drogowego i homologację TÜV.

Kierownica sportowa TRW Custom pozwalająca uzyskać wyrazisty wygląd w stylu Café Racer. Bazując na konstrukcji kierownicy sportowej „SP”, marka TRW opracowała nowy typ kierownicy sportowej charakteryzującej się prostym i wyrazistym designem, umożliwiającym przekształcenie niestandardowych modeli, takich jak „Sportster” marki Harley Davidson, do stylu motocykli Café Racers. Wyrafinowane i jednocześnie bardzo solidne zaciski frezowane w technologii CNC, z powierzchnią anodowaną na czarno lub srebrno, gwarantują perfekcyjny i wyrazisty design. Kierownice sportowe TRW typu „Heavy Duty” to najlepszy i najprostszy sposób, aby nadać niestandardowym motocyklom wygląd w stylu café racer. Te specjalne kierownice TRW standardowo są dostępne z rurami kierownicy o średnicy 25,4 mm (1 cal) z wycięciem na przewody. Rury bez wycięcia na przewody, wymagane do niektórych japońskich modeli niestandardowych, są dostępne jako części zamienne. Długość rur to 285 mm. Zaciski dostępne są w średnicach 35, 39, 41 i 49 mm.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: trwaftermarket.com/pl/motocykl/

Zobacz zdjęcia różnego typu części i kierownic TRW:

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany