Tor Misano World Circuit Marco Simoncelli został zbudowany w 1969 roku i ostatnią modyfikację przeszedł w 2008 roku. Nitka ma 4226 metrów długości i 14 metrów szerokości, a najdłuższa prosta liczy 565 metrów. Ostatnia modyfikacja obejmowała poprawę nawierzchni, wymianę trybun oraz rozbudowę infrastruktury.

Tegoroczna wymiana nawierzchni jest podyktowana zbyt dużą liczbą wypadków podczas weekendów grand prix. Celem przebudowy jest nie tylko poprawa bezpieczeństwa, ale również zredukowanie poziomu hałasu. Oprócz tego tor zyska dodatkowe 3,2 km asfaltowej nitki, co pozwoli na dowolne konfigurowanie go chociażby podczas track days.

Operacja w liczbach to 80 pracowników, 50 pojazdów i 53 tysiące metrów kwadratowych asfaltu. Mamy tylko nadzieję, że nowy asfalt nie będzie tak ostry jak ten w Australii.

Autor: Wojciech Grzesiak