WSK 125 napędzana silnikiem Minarelli, produkowana w Anglii w oparciu o polską ramę i elementy? Historia tego motocykla sięga pierwszej połowy lat 70. Eksport motocykli WSK w 1973 roku do Anglii okazał się totalną klapą.

Motocykle, mimo że miały dość mocną konstrukcję, dysponowały słabymi osiągami, przeciętnym prowadzeniem, mierną jakością wykonania a ich cena w odniesieniu do tego, co oferowały, nie wydawała się okazją.

Importer marki na Anglię postanowił temu zaradzić. Wykorzystując duże zaplecze części z WSK, postanowił zbudować swój własny motocykl. Do ramy WSK wstawił nowoczesny wówczas dwusuwowy silnik Minarelli o mocy 14 KM sprzężony z pięciobiegową skrzynią. Stąd na boczku flagi angielska, polska i włoska

Wyprodukowano ok. 105 sztuk, do dzisiaj wiadomo, o 8 które przetrwały. Na terenie Polski znajduje się kilka replik zbudowanych z pozostałych części.  Co ciekawe, w aukcjach na terenie UK, od 2011 roku pojawiły się zaledwie dwie oferty sprzedaży.

Motocykl nie odniósł sukcesu. Cena była porównywalna z Hondą, która dysponowała znacznie lepszym podwoziem. Użytkownicy skarżyli się także na kiepskiej jakości łańcuch, zły dobór przełożeń i wysokie zużycie paliwa. Dzisiaj pozostają tylko wspomnienia o Polsce, jako potędze w produkcji jednośladów; ostatni wielkoseryjny motocykl zjechał z taśmy produkcyjnej 36 lat temu…

Więcej w Do 125 kat. B, Moto-Legendy, Motocykle, Wyróżnione, YoungTimer
Nowości 2021: Moto Guzzi V9 w dwóch odsłonach

Nowy, dwucylindrowy silnik 850 cm3, o mocy 65 KM, nowa rama, dodatki, wykończenie, nowe podnóżki i siodło – to podstawowe...

Zamknij