Intermot 2012 – relacja na żywo - Motogen.pl

Jak zwykle na łamach MOTOGEN. będziecie mogli dowiedzieć się wszystkiego o nowościach, jakie będą na Was czekać w salonach w sezonie 2013.

Zachęceni dużą liczbą komentarzy pod relacją na żywo z zeszłorocznej EICMA, tym razem również dostaniecie najnowsze informacje tuż po lub nawet jeszcze w trakcie trwania konferencji prasowych. Aparaty, iPady, laptopy i komórki naładowane, a zgrzewka Red Bulla chłodzi się w lodówce.

Targowy szał nowości rozpoczyna się w najbliższy wtorek, 2 października, a targi dla zwiedzający będą otwarte od środy. Poniżej znajdziecie harmonogram konferencji prasowych. Dokładnie poniżej tego wpisu będziemy na bieżąco aktualizować materiał na takiej samej zasadzie, jak podczas wspomnianej EICMY. Czekajcie zatem w pogotowiu. Część poniższych konferencji jest organizowana przez niemieckich importerów (jak np. Yamaha, Piaggio) i równie dobrze możemy się spodziewać, że nic nowego nie zostanie na nich zaprezentowane – wtedy zostaje nam poczekać do EICMA.

Harmonogram Intermot 2012:

09.00 – konferencja Kawasaki
10.00 – konferencja BMW
11.00 – konferencja Yamaha
12.00 – konferencja grupa Piaggio
13.00 – konferencja KTM
14.00 – konferencja Triumph
15.00 – konferencja Harley-Davidson
16.00 – konferencja Honda
17.00 – konferencja Suzuki
18.00 – konferencja Ducati

——

[08.36] Po trzynastu godzinach jazdy jesteśmy na miejscu. Kawa w centrum prasowym i zaraz zaczynamy od konferencji Kawasaki.

[09.10] Na stoisku Zielonych zobaczyliśmy trzy spodziewane modele. Kawasaki ZX6-R powróciło do pojemności 636 ccm. Nowy model generuje 131 KM przy 13 500 obr./min, dynamiczne doładowanie podczas jazdy to dodatkowe 6 KM. Motocykl gotowy do jazdy waży 194 kg (co ciekawe jest to masa modelu wyposażonego w ABS). Cena wynosi 13 195 Euro. Zobaczyliśmy również nowość w klasie naked. Zastosowano tutaj „trick” z modeli sportowych i zwiększono pojemność silnika popularnego modelu Z750. Kawasaki Z800 z 806 ccm generuje 113 KM przy 9500 obr./min. Masa pojazdu gotowego pojazdu wynosi 228 kg. Kosztować będzie 9495 Euro.

[09.30] Przedstawiciel Kawasaki zapowiedział, że model Z800 będzie dostępny w wersji „E”. Motocykl tańszy o 1000 Euro będzie dysponował mocą ograniczoną do 95 KM.

[09.33] Na rok 2013 nie przewidziano wersji ZX6-R o regulaminowej pojemności 600 ccm. W sprzedaży równolegle pozostanie poprzedni model z roku 2012, którego pojemność 599 ccm pozwoli na starty w wyścigach.

Link do nowości Kawasaki 2013 – ZX6R 636, Ninja 300, Z800 [ZDJĘCIA]

[10.33] Głównym punktem konferencji prasowej BMW była prezentacja ich flagowego modelu R1200GS. Motocykl otrzymał chłodzenie cieczą, a lista wyposażenia jest tak długa, że zaspokoi nawet najbardziej wybrednych użytkowników. Więcej szczegółów wkrótce!

[10.42] Dla fanów motocykli wyścigowych BMW przygotowało prawdziwy rarytas. Model S1000RR HP4 generuje 193 KM przy 13 000 obr./min. Sucha waga wynosi 169 kg. Zaprezentowany model ocieka karbonem i emblematami HP Race Power.  

 

Link do nowości BMW na 2013 – R1200GS i HP4

[11.18] Trwa prezentacja motocykli Yamahy. Na razie widzimy kilka zasłoniętych motocykli. Na razie oglądamy nowy model skutera Aerox. Za chwilę więcej informacji.  

[11.25] Nowości od Yamahy charakteryzują się niewielkimi zmianami. Sportowa seria „R”, czyli R1, R6 oraz R125, otrzymały nowe malowanie, które jest repliką barw wyścigowych motocykla Jorge Lorenzo. Modele XJ6N oraz XJ6 Diversion wyposażone są w zmodernizowane owiewki oraz nowy zestaw zegarów. Korzystną zmianę przeszedł model FZ8 Fazer. W roku 2013 motocykl seryjnie wyposażony będzie w przednie zawieszenie z możliwością regulacji.  

[11.35] Przedstawiciele Yamahy przygotowali pokaźnych rozmiarów wisienkę na torcie nowości. Zupełnie nowy model motocykla turystycznego FJR1300 o oznaczeniu A i AS. Ciekawostką jest fakt, że jedna z wersji wyposażona jest w automatyczną skrzynię biegów! Więcej informacji niebawem!

[11.50] Yamaha FJR 1300 zaskakuje coraz bardziej. Oprócz tego, że wygląda rewelacyjnie, to oferuje elektrycznie regulowane zawieszenie. Kierowca będzie miał do dyspozycji dwie mapy zapłonu – turystyczną i sportową. Wersja AS z automatyczną skrzynią biegów ma być odpowiedzią na rozwiązanie znane z motocykli marki Honda. Przedstawiciele japońskiego producenta zaprezentowali nowy kierunek rozwoju marki. Więcej dowiecie się w pełnej informacji na temat nowości Yamahy.

Linki do nowości Yamaha 2013 – FJR 1300, XJ6 & Diversion, FZ8 i nowa era P3

[12.11] Wygląda na to, że Aprilia wstrzymała się z prezentacją swoich nowości do czasu EICMA 2012. Nie widzimy żadnych zasłoniętych motocykli. Atrakcją jest Max Biaggi, który opowiada o startach w WSBK. 

[12.17] Aprilia jednak pokazała odświeżony sportowy model RSV4. Jednostka napędowa w roku 2013 będzie generować więcej mocy. Poprzez zmodernizowanie kształtu zbiornika paliwa i obniżeniu siedzenia ulepszono ergonomię. Dodatkowo motocykl otrzymał nowe zawieszenie, a elektroniczna asysta APRC zaktualizowane oprogramowanie. Zmodyfikowano przede wszystkim tryby pracy układu ABS.

Link do nowości Aprilia 2013 – RSV4 Factory ABS

[13.19] Na stoisku KTM widzimy nowy model 1190 Adventure. Od pewnego czasu jest o nim dość głośno. Wiemy, że dostępna będzie wersja „R”, która ma być terenową wersją motocykla turystycznego. 

 

Link do nowości KTM 2013 – 1190 Adventure i Adventure R

 

[14.16] Triumph zaprezentował zmodernizowany model Street Triple i Street Triple R. Motocykl przeszedł kurację stylistyczną i techniczną. Rozrywkowy naked jest lżejszy o sześć kg od swojego poprzednika. Jeszcze większą przyjemność z jazdy ma zapewnić poprawione prowadzenie i układ ABS z możliwością wyłączenia. Motocykl w wersji podstawowej będzie dostępny w salonach już w listopadzie, wersja z ABS w grudniu. Oprócz tego Triumph zaprezentował nowy model turystycznego Trophy. Więcej informacji o nim uzyskamy w najbliższym czasie.

[14.23] Naszym oczom ukazał się właśnie Triumph Explorer XC, czyli uterenowiona wersja turystycznego enduro. 

Linki do nowości Triumpha na 2013 – Street Triple, Street Triple R, Trophy, Trophy SE, Explorer XC

[15:33] Harley-Davidson nie pokazał niczego nowego, o czym byśmy nie wiedzieli. Wszelkie informacje dostępne w naszym poprzednim newsie.

[16.06] Honda właśnie pokazała trzy nowe modele. Skuter NSC50R, długo oczekiwanego naked-bike CB1100 oraz rajdówkę, CRF450 Rally.

[16.10] CRF 450 Rally jest motocyklem przygotowanym specjalnie na Rajd Dakar. Bazuje technicznie na enduro CRF 450X. NSC50R to oszczędny skuter 50 ccm z hamulcami CBS (łatwiejsze i bezpieczniejsze hamowanie). CB1100 to długo oczekiwany w Europie naked, napędzany czterocylindrowym silnikiem rzędowym, chłodzonym powietrzem. Piękno i klasyka w najlepszym wydaniu.

Link do nowości Hondy na 2013 – CB1100, CRF450 Rally, NSC50R

 

[17.15] Suzuki zmieniło nieco Burgmana 650. Z tyłu maksi skuter wygląda jak stary model. Lekki lifting dotknął przodu. Technicznie też właściwie bez zmian. W wersji Executive znajdziecie natomiast: ABS, podgrzewane manetki, podgrzewane siedzenia, elektrycznie podnoszoną szybę i zintegrowany system anty-kradzieżowy.

 

[17.18] Kolejną nowością jest Intruder C1500T, najmocniejszy w klasie criuserów od 1000 – 1600 ccm pojemności. Motocykl  ma zintegrowane kufry, wysoką szybę oraz komfortowe siedzenie i podnóżki.

 

[17.23] Klimat na prezentacji Suzuki zmienił się nie do poznania. Wyglądało na to, że marka zaraz pokaże coś przełomowego, wyjątkowego i ogólnie WOW. Tymczasem pojawiła się nowa Hayabusa wyglądająca dokładnie jak… poprzednia. Jedyne zmiany to – UWAGA – hamulce Brembo monobloki z ABS-em. Powiedzieć, że czujemy się rozczarowani, to za mało.

 

[17.31] Suzuki poinformowało właśnie, że z taśmy produkcyjnych zjechał milionowy GSX-R. By upamiętnić tę okazję wypuszczono specjalną wersję GSX-R1000. Będzie ich tylko 1985 sztuk, oczywiście w limitowanym malowaniu.

 

[17.45]  Po bardzo długiej i mało zrozumiałej przemowie jednego z Japończyków w końcu pokazano koncepcyjny model V-Stroma 1000!

 

Suzuki na Intermot 2012 – Hayabusa, Burgman 650, Intruder C1500T i V-Storm 1000

 

[18:06] Ostatnia konferencja na dziś. Ducati póki co pokazało jedynie Multistradę 1200 Touring i edycję Pikes Peak. Wygląda na to, że na więcej czekamy do EICMA Mediolan.

 

[18:15] A jednak coś się dzieje! Ducati zaprezentowało delikatny lifting całej rodziny Monster, a więc 696, 796 i 1100. Dostępne będą nowe wersje kolorystyczne, póki co wygląda na to, że zmiany są kosmetyczne. Projektanci zabrali się też za Diavela. Od przyszłego roku zobaczymy inne siedzenia, białe felgi, dużo carbonu i przeprojektowany pług pod silnikiem.

 

848 EVO otrzymuje aluminiowy zbornik, DTC, quickshifter i zawieszenie Ohlinsa z przodu. Teraz pora na model Superbike RS13, czymkolwiek jest. Jesteśmy w szoku, że Ducati prezentuje to na Intermocie, a nie na „swoich” targach w Mediolanie.

Link do nowości Ducati na Intermot 2012 – 848 Evo Corse SE, Monstery 20th Anniversary, Multistrada, Diavel