Indian FTR1200. Amerykański ścigacz debiutuje w dwóch wersjach - Motogen.pl

Choć Rich Cristoph, projektant tego modelu, wykorzystał w konstrukcji platformę i estetykę Scouta FTR750, tamten model był tylko zabawą na standardowym modelu. FTR1200 to w pełni autonomiczna konstrukcja, wykorzystująca tylko pewne rozwiązania techniczne standardowego modelu.

 

Indian FTR1200 został wyposażony w układ wydechowy 2-1-2. To kompromis wymagany przez coraz surowsze przepisy ekologiczne. Miejsce, gdzie wydech łączy się w jedno, wykorzystane będzie na katalizator. Konstrukcja FTR1200 oparta jest na stalowej ramie kratownicowej, która zapewnia wymaganą sztywność. Rama pomocnicza wykonana z aluminium odpowiada tylko za miejsce pasażera.

 

 

Zbiornik paliwa FTR1200 o pojemności 13 litrów, umieszczono pod siedzeniem, zaś na jego miejscu znalazł się airbox.  Podnóżki umieszczone pod siedziskiem wymuszają aktywną pozycję kierowcy. Szeroka kierownica daje dobre wyczucie motocykla i podkreśla sportowy wygląd flat-trackera. FTR1200 wykorzystuje regulowane zawieszenie Sachs – z przodu widelec upside-down o średnicy 43 mm i pojedynczy amortyzator z tyłu, oba o 15-cm skoku. Oznacza to, że FTR1200 będzie najtwardszym Indianem w historii.

 

Silnik modelu Scout, zastosowany w FTR1200, został dość poważnie zmodyfikowany – Indian twierdzi, że zastosowano w tej konstrukcji 80% nowych części. Rozwiercono go o 6 mm i zwiększono stopień kompresji (12,5: 1). Do 60 mm powiększono także średnice przepustnic. Efekt – z pojemności 1203 cm3 uzyskano 120 KM i 115 Nm. Przeprojektowana skrzynia korbowa poprawia integrację ze skrzynią biegów i zmniejsza obrys silnika, a zastosowane elementy z magnezu pozwalają także obniżyć masę jednostki napędowej. W rezultacie silnik FTR1200 jest aż o 18 kg lżejszy od silnika Scouta.

 

 

Estetykę flat-trackera podkreślają 18-calowe koło tylne i 19-calowe przednie, z oponami o ciekawym wzorze retro, zaprojektowanymi przez Dunlopa specjalnie do tego modelu. Moc przenoszona jest na tylne koło łańcuchem z 6-biegowej skrzyni biegów za pomocą sprzęgła poślizgowego. Za zatrzymanie FTR1200 odpowiedzialne są czterotłoczkowe zaciski Brembo z przodu i dwutłoczkowe z tyłu. Mimo terapii odchudzającej, jaką zafundowano FTR1200, hamulce będą miały sporo roboty – motocykl na sucho waży 221 kg.

 

FTR1200 pojawi się w dwóch wersjach – podstawowa otrzyma proste, okrągłe zegary i standardowy ABS, wersja S wyposażona zostanie dodatkowo w kontrolę trakcji Bosch z sześcioosiowym czujnikiem inercjalnym i trybami jazdy do wyboru, sterowanymi za pomocą 4,3-calowego kolorowego ekranu dotykowego.