Przednia oś z dwoma kołami nie jest oczywiście niczym nowym, ale jeżeli wyobrazimy sobie Hondę Gold Wing lub Harleya Electra Glide z takim rozwiązaniem, to sprawy nabierają rumieńców. Możliwość dokonania takiej przeróbki oferuje amerykańska firma Tilting Motor Works.

Obecnie dostępne są dwa zestawy – podstawowy, który kosztuje 9 995 dolarów oraz zaawansowany, którego koszt to 12 995 dolarów. W zestawie zaawansowanym zastosowano mechanizm TiltLock, który sprawia, że przy prędkości poniżej 5 km/h przód jest zablokowany w pozycji pionowej. Co ciekawe – ma on również być pomocny w razie utraty przez jedno z przednich kół kontaktu z jezdnią, ponieważ natychmiast sprowadzi motocykl do pionu.

Obecnie zestawy są dostępne dla motocykli Harley-Davidson Road King, Road Glide, Street Glide, Electra Glide, a także serii Softail, Dyna, Sportster i Heritage Softail Classic, Fat Boy, Wide Glide oraz XL 1200C. Można je również zamontować w motocyklach Honda Gold Wing, w tym również w F6B i F6C. Zestawy są tak zaprojektowane, że pasują do wymienionych maszyn bez konieczności dokonywania przeróbek w elementach konstrukcyjnych motocykli. Masa motocykla po zamontowaniu zestawu wzrośnie o około 55 kilogramów. Producent zaleca montaż w certyfikowanych warsztatach (co może być problematyczne w Europie) i jednocześnie oferuje szkolenia dla serwisów z całego świata.

Więcej informacji na temat zestawów znajdziecie na www.tiltingmotorworks.com.

Więcej o motocyklach Harley-Davidson Autor: Wojciech Grzesiak