Motocykle zbudowane przez brytyjskiego Triumph’a już w latach 50. ubiegłego stulecia z powodzeniem ustanawiały rekordy w swoich klasach. Złota era producenta na tym polu przypada na lata 1955 – 1970.

Obecny rekord ustanowił Rocky Robinson w 2010 roku pojechał motocyklem Top Oil-Ack Attack z prędkością 605,697 km/h. Jego maszyna jest napędzana dwoma silnikami z motocykla Suzuki Hayabusa wyposażonymi w turbosprężarki.

Guy Martin będzie używał maszyny Triumph Rocket Streamliner zbudowanej wspólnie z marką Castrol. Brytyjska rakieta jest o 100 koni mechanicznych mocniejsza. Do jej napędzania służą dwa silniki z modelu Rocket III, co daje ponad 1000 koni mechanicznych mocy i 667 Nm momentu obrotowego. Karoseria jest zbudowana z włókna węglowego i kevlaru.

Czy Guy Martin zapisze się na kartach historii Bonneville Salt Flats? Tego dowiemy się już w sierpniu.

 

Więcej o motocyklach Triumph Autor: Wojciech Grzesiak