Hypermotard jest jednym z motocykli szczególnie lubianych przez fanów customizingu. Trudno jednak zmienić motocykl, nie ingerując jednocześnie w jego niepowtarzalny charakter.

Michael Vis zakupił Hypermotarda w 2008 roku po tym, jak poprzedni właściciel miał lekkiego dzwona i nie chciało mu się wykonać kosztownej naprawy. Vis wykorzystał szansę, by przy odrobinie fantazji stworzyć maszynę, która nie straci pierwotnego charakteru, a zyska nowy design. Ducati dostało wykonany przez McDougall Racing & Fabrication nowy zbiornik paliwa, ramę pomocniczą i stworzony specjalnie dla niego wydech z tłumikiem Competition Werkes do Yamahy R6. Hypermotard otrzymał także stuningowane przez Andreani widelce Öhlins, obręcze BST z włókna węglowego, kanapę z Hondy CRF, podnóżki Rizoma, pompę hamulcową Beringer, kierunkowskazy Kellerman i przedni reflektor z Yamahy MT-03.

’Największym wyzwaniem było utrzymanie szczupłego wyglądu motocykla, przy jednoczesnej zmianie większości elementów. Nie było łatwo, ale Ducati zachowało swój agresywny i smukły wygląd’ – powiedział Vis. – 'Zbiornik i rama pasują do siebie rewelacyjnie. Dopasowanie tłumika do motocykla i zwiększenie prześwitu wymagało kilku prób (i jednej poparzonej prawej nogi). To jeden z tych unikalnych motocykli, które zapadają w pamięć. Będę za nim tęsknił’.

 

Customowy Hypermotard zmienił już właściciela, ale Michael zapowiada, że na pewno wróci do Ducati, by znowu stworzyć niekonwencjonalną maszynę.

Więcej o motocyklach Ducati